Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:36:42 GMT

آخرین مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۰۶۵۸

آخرین مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرمست در ارایه گزارش از مباحث و مصوبات دومین جلسه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در سال 97  با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اولین مصوبه مربوط به تقاضای صدور پروانه مجمع ایثارگران بود که طرح و با گستره کشوری مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : دومین مصوبه تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان خراسان رضوی بود که مطرح و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت. همچنین سومین مصوبه با درخواست تاسیس حزب راه ملت موافقت شد و لازم است متقاضیان جهت طی مراحل قانونی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ماده 10  احزاب همچنین خاطرنشان کرد: چهارمین مصوبه گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران در کمیسیون بود که مطرح و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات این تشکل مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت. در پنجمین  مصوبه نیز مقرر شد مجمع عمومی جمعیت  آبادگران جوان ایران اسلامی در اجرای قانون جدید احزاب تا مورخه 14 خرداد 97 برگزار شود. البته موارد اعلامی کلیات مصوبات کمیسیون بوده که اطلاع رسانی می شود و بدیهی است که متن دقیق و جزییات مشوبات کمیسیون در مورد هر کدام از تشکل های فوق الذکر به صورت کتبی به متقاضیان از سوی دبیرخانه کمیسیون ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت تحزب بنا دارد 20 اردیبهشت سال جاری همایشی را تحت عنوان تحزب و توسعه با مشارکت اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و فعالان مدنی و خانه احزاب ایران برگزار کند.

سرمست در ادامه در پاسخ به سوالی درباره یارانه احزاب گفت: اساسا همسویی با دولت و منتقد دولت بودن در این زمینه معیاری نیست و براساس پیش بینی هایی که صورت گرفته دو میلیارد اختصاص داده شده قرار شده که به خانه احزاب ایران اختصاص یابد و خانه احزاب با رعایت دستورالعمل هایی که مورد نظارت و تایید کمیسیون است Hنرا هزینه کند.

سرمست افزود: از نظر ما خانه احزاب، همسویی دولت و غیرهمسویی دولت موضوعیت ندارد و خانه احزاب دارای سه فراکسیون اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالگرا (مستقل) است. البته ممکن است احزابی که تا 14 خرداد نتوانستند خود را با قانون جدید تطبیق دهند در این مورد بحث هایی را مطرح کنند که این بحث ها پذیرفتنی نیست.

وی افزود: موضوع یادشده براساس دستورالعمل تصویب کمیسیون ماده 10 احزاب است و بوسیله خانه احزاب هزینه می شود.

وی در پایان گفت: همایش با رویکرد علمی و به منظور بهره گیری Hخرین یافته ها و نقطه نظرات و مشورت های اساتید دانشگاهی و فعالان حزبی برگزار می شود و گامی در راستای اموزش فرهنگ تحزب و نهادینه کردن بحث احزاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: رکنا

tags # بانک مرکزی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت