Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@14:18:26 GMT

بارش‌های بهار بخشی از کمبود آب را جبران کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۱۰۷۳

بارش‌های بهار بخشی از کمبود آب را جبران کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمدباقر نوبخت طی سخنانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مصوبه روز گذشته هیئت دولت درباره تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی، اظهار کرد: این برنامه از سوی کارگروه ملی آب تهیه شده و حاوی برنامه ای برای مقابله با تنش آبی است که شورای آب و نهایتا هیئت دولت آن را تصویب کرد و ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پرداخت خواهد شد که ۷۰۰ میلیارد آن از منابع وزارت نیرو و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز توسط سازمان برنانه و بودجه پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نزولات جوی در بهار توانسته بخشی از این کمبود آب را تامین کند، اما کماکان با کمبود منابع مواجه هستیم.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص تراز بازرگانی در یک ماه نخست سال جاری، گفت: بر اساس گزارش گمرک، واردات ۲ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار و صادرات ۳ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار بوده است که بر این اساس، واردات ۷.۷ درصد افزایش و صادرات ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

نوبخت با اشاره به اجرایی شدن سیاست‌های جدید ارزی دولت، تاکید کرد: تاکنون برای ۱۵ هزار و ۴۰۳ فقره کالا بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون یورو ارز تخصیص یافته است و علاوه بر آن ۳ هزار میلیارد تومان نیز برای کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات در این موضوع نظارت داشته باشند و هیچ توجیهی پذیرفته نیست، اظهار کرد: حال که دولت برای کالاهای اساسی و دارو که با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ وارد می‌شود، این شرایط را در نظر گرفته نباید این اقلام قیمت بالاتر عرضه شود و باتوجه به شوکی که به بازار ارز وارد شد، ما قول دادیم که مهار شرایط را انجام دهیم و قصدمان محدود کردن مردم نیست، بلکه مهار شرایط و شفاف‌سازی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر معامله‌ای در بازار انجام شود که با نرخ‌هایی غیر از نرخ‌های اعلام شده، صورت گرفته، نباید آن را به کل اقتصاد تعمیم داد چرا که از نظر ما خارج از این چارچوب غیرقانونی انجام شده است. به هرحال وظیفه ماست که مردم را در سختی قرار ندهیم، چرا که ما برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم می‌گیریم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته معلم اظهار کرد: هر سال در هفته معلم بنا بر ضرورت پرداخت‌هایی داریم و روز گذشته هم با وزیر آموزش و پروش صحبت کردیم و مقرر شد با تنخواهی که به آموزش و پرورش داده می‌شود، حق الزحمه امتحانات و خرید خدمت پرداخت شود.

نوبخت ادامه داد: سال گذشته بعد از پرداخت‌ها به آموزش و پرورش به من اطلاع دادند که ۹۸ میلیارد تومان از حق الزحمه معلمان پرداخت نشده که به سرعت به سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت دادم و مسئولان امر هم توبیخ شدند که چرا باوجود پرداخت دولت این مبلغ پرداخت نشده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما باید افرادی که از درآمد بیشتری دارند اخذ مالیات بیشتری داشته باشیم و اشخاصی که کمتر درآمد دارند کمتر دریافتی داشته باشیم. اما کسانی هستند که از چتر مالیاتی فرار می‌کنند ولی ما سیستمی را طراحی کردیم که افراد دیگر نتوانند این کار را انجام دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تنش آبی کمبود آب بارش های بهار بخشی از کمبود آب را جبران کرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫#مجلس_۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫#مرکز_پژوهشها‬⁩ و ⁧‫#دیوان_محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫#دولت_تردمیلی_۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫#واقعیت_عینی_جامعه‬⁩ و ⁧‫#سفره_های_کوچک_شده_مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم: هر کسی به جز ⁧‫#قالی_باف‬⁩ ⁧‫#رییس_مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!