Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، ​مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه این سازمان درباره اعزام و اجرای طرح زائران حرم حسینی (ع) گفت: یکی از نیات موقوفات کشور که در سامانه جامع به ثبت رسیده اعزام زائران بار اولی به زیارت امام حسین (ع) است و ۹۰۰ موقوفه در این زمینه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی الله عادلی به برگزاری پنجمین دوره طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: این طرح در مدت پنج سال متوالی اجرا شده است و در این مدت بر اساس آمار اعلامی ادارات اوقاف کشور، ​ بیش از ۲۷۷۵ نفر رایگان از خدمات این طرح بهره‌مند شده اند.

وی با تاکید بر اینکه زائرانی اعزام می‌شوند که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند، گفت: در این خصوص ۹۰۰ موقوفه و هزار و ۱۲۵ نیت مرتبط با کمک به زوار عتبات عالیات وجود دارد که در قالب این طرح عواید آن صرف حمایت افراد هدف می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف تاکید کرد: طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) به منظور اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به زوار عتبات عالیات، زوار فقیر، زوار مستمند و کرایه زوار ائمه اطهار علیهم السلام با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام عادلی درباره بهره‌مندان از طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) گفت: افراد مستحق، مطابق نیت واقف از طریق ائمه جمعه و جماعات، معتمدین محلی، خیران، نهاد‌های حمایتی، هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه به ادارات اوقاف وامورخیریه شهرستان‌ها معرفی می‌شوند تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه، نیت واقف صحیح انجام شود.

وی ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور برای اجرای امینانه نیات واقفان، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیاز‌های روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به زوار عتبات عالیات را از دیگر اهداف طرح زائران حرم حسینی (ع) برشمرد و افزود: سال گذشته تعداد ۴۷۵ زائر از محل اجرای نیات واقفان از این طرح بهره‌مند شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، با اشاره به تشرف دانشجویان به سفر عتبات و عالیات اظهار کرد: اعزام‌های اصلی پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رستمی با بیان اینکه این سفر توفیق بزرگی است که نصیب دانشجویان شده است، عنوان کرد: تعداد تقاضا برای سفر به عتبات بسیار بالاست و انتخاب این دانشجویان نشان از توفیق ویژه‌ آن ها دارد، دانشجویان باید قدر این لحظات ذی قیمت را بدانند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود