Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان که برای سومین بار در جشنواره قرآن وعترت ثبت نام کرده است، گفت: حضور اساتید در جشنواره، انگیزه دانشجویان را برای فعالیت‌های قرآنی افزایش می‌دهد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمید رضا گیلاسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان که برای سومین بار در جشنواره قرآن وعترت ثبت نام کرده است، هدف از حضورش در این ماراتن قرآنی را ایجاد انگیزه در میان دانشجویان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  گیلاسی علت حضورش در جشنواره قرآن و عترت را تقویت انگیزه در میان دانشجویان و گرایش آن‌ها به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: در دو سال گذشته در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ثبت نام کردم و برای حضور در مسابقات در رشته صحیفه سجادیه، کتاب‌های شناخت شهود و صحیفه سجادیه را مطالعه کردم و جدا از بحث مسابقه و نتیجه گیری، با خواندن این کتابها، آگاهی و دانش من نسبت به اطلاعات قرآنی و مذهبی افزایش یافت و از خواندن این کتاب‌ها واقعا لذت بردم از این رو امسال نیز در جشنواره قرآن و عترت در این رشته ثبت نام کرده‌ام.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در دو سال گذشته در بخش دانشگاهی درجشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت رتبه اول را کسب کردم، اما در نهایت در مرحله نهایی، امتیازات لازم را کسب نکردم، گفت: حضور ما در این رویداد بزرگ قرآنی- دانشگاهی باعث می‌شود دانشجویان به سمت و سوی فعالیت‌های قرآنی گام بردارند و از تک بعدی بودن خارج شوند. هر چند دانشجویان در وهله نخست باید کسب دانش و تحصیل اولویت اصلی‌شان باشد، اما این بدان معنا نیست که از فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و قرآنی در فضا‌های دانشگاهی دور باشد.

وی  گفت: خوشبختانه میزان استقبال و مشارکت دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جشنواره‌های فرهنگی و قرآن و عترت وزارت بهداشت در چند سال اخیر، چشمگیر بوده است و امسال نیز طیف زیادی از دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی و اساتید این دانشگاه در جشنواره بیست و سوم ثبت نام کرده‌اند.

گیلاسی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز ثبت نام جشنواره قرآن و عترت تاکنون بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان این دانشگاه در این ماراتن قرآنی ثبت نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد این آمار خوب است، اما برای دانشگاهی مثل کاشان که دارای دانشجویانی متدین، قرآنی و فعال در حوزه‌های فرهنگی است، این رقم راضی کننده نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: انتظارم از دانشجویان علوم پزشکی کاشان برای حضور در جشنواره قرآن و عترت بیشتر است البته هنوز یک هفته به پایان مهلت ثبت نام جشنواره باقی مانده است که امیدوارم تا نیمه اردیبهشت ماه شاهد حضور حداکثری دانشجویان علوم پزشکی کاشان در این جشنواره قرآنی باشیم.

گیلاسی در خصوص رتبه دانشگاه کاشان در جشنواره بیست و دوم قرآن و عترت که مرحله نهایی آن در شیراز برگزار شد، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان این دانشگاه در دوره گذشته ۲۶ مقام در بخش‌ها و رشته‌های مختلف کسب کردند و در مجموع بعد از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رتبه دوم جشنواره وزارت بهداشت را از آن خود کردند.

این مقام مسئول بر لزوم تقویت فعالیت‌های قرآنی در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: تقویت کانون‌های قرآن و عترت، برگزاری مسابقات قرآنی درون دانشگاهی و منطقه‌ای، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت قرآن، برپایی محافل انس با قرآن و... از جمله راهکار‌های توسعه قرآن و افزایش انس دانشجویان با قرآن و عترت در فضا‌های دانشگاهی است که باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند