Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:49:04 GMT

مافیای روغن اجازه بروز قابلیت‌های تولید داخل را نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۵۵۸

مافیای روغن اجازه بروز قابلیت‌های تولید داخل را نمی‌دهد

عضو گروه صنایع غذایی دانشگاه جهرم با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد روغن موجود در کشور وارداتی است، گفت: مافیای روغن اجازه بروز قابلیت‌های تولید داخل را نمی‌دهد.

محمد توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اعلام اینکه در کشور ما قابلیت‌های زیادی برای تولید مواد غذایی وجود دارد، گفت: از ظرفیت‌های موجود به صورت مناسب استفاده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مافیای بسیار بزرگ در بحث واردات کشور وجود دارد که اجازه رونق بخش تولید داخل را نمی‌دهد، تصریح کرد: بسیاری از محصولاتی که خارج کشور وارد می‌شود امکان تولید داخل وجود دارد.

عضو گروه صنایع غذایی جهرم با اعلام اینکه 90 درصد روغن موجود در بازار کشور وارداتی است، خاطرنشان کرد: مافیای روغن اجازه بروز قابلیت داخل را نمی‌دهند.

وی در ارتباط با سلامت روغن‌های وارداتی گفت: روغن‌های که از آمریکا جنوبی وارد می‌شود در سلامت و به دلیل طولانی بودن راه تاثیر دارد.

توکلی با اعلام اینکه امکان تولید روغن و مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت: در استان شیراز میزان تولید جهانی کلزا دو تن در هکتار، آمریکا چهار تن ولی در کشور ما حتی به 10 تن در هکتار هم رسیده است، استان فارس برای جلوگیری از واردات کافی است.

وی اضافه کرد: دانش تولید بسیاری از محصولات غذایی حتی در روغن وجود دارد، حتی برخی از وارد کنندگان با وجود بنیه قوی در تولید داخل میزان واردات را حتی به 60 درصد نیاز کشور هم رساندند، سال 84 میزان واردات ما به 90 درصد افزایش پیدا کرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا بحث افزایش هزینه تولید در واردات این محصول نقش دارد؟ با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در ایران به روز است، گفت: جریان واردکننده به دنبال جذب منابع داخلی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری