Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@20:44:08 GMT

ارائه بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب در کارت ملی هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۵۵۷۱

ارائه بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب در کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ارائه بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب در کارت ملی هوشمند خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آن با توجه به تفاهم نامه این سازمان با بانک شهر برای ارائه خدمات بن کارت‌های نمایشگاه کتاب و استقرار ایستگاه‌های سیار صدور کارت هوشمند ملی، گفت: قرار است امسال برای نخستین بار خدمات بن کارت‌های نمایشگاه از طریق کارت هوشمند ملی ارائه شود که بنا است اقدامات نرم‌افزاری این خدمت توسط بانک شهر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم‌چنین در خصوص استقرار پایگاه‌های سیار صدور کارت هوشمند ملی، افزود: هم‌چنین قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه پایگاه‌هایی در نمایشگاه کتاب دایر شود که تاکنون محل استقرار پایگاه‌ها به سازمان ثبت احوال اعلام نشده است اما همکاران ما آمادگی دارند به محض فراهم شدن امکانات خدمات لازم را ارائده کنند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال یادآور شد: به محض نهایی شدن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای استقرار پایگاه‌های ثبت احوال اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌پذیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند

با وجود اینکه از هفته آینده پذیرش زائران حج آغاز می‌شود، تاکنون سعودی‌ها فقط برای حدود ۵ درصد حجاج کارت هوشمند نسک صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توفیق الربیعه وزیر حج عربستان اعلام کرده که «امسال تردد زائران حج در شهرهای زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان‌پذیر است.» و بر این اساس عربستان از امروز محدودیت‌ها برای تردد زائران به مکه مکرمه را اعمال کرد.

نیروهای امنیتی در ورودی‌های مکه مستقر شده‌اند وامیر منطقه مکه خالد فیصل می‌گوید که «زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.» این در حالی است که یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج باقی مانده و تاکنون عربستان فقط برای ۱۲۰ هزار نفر از از زائران اندونزیایی با ۲۴۱ هزار سهمیه، کارت نسک صادر کرده است؛ یعنی کمتر از ۵ درصد کل حجاج (۲.۵ میلیون نفر)!‌

اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ مارس (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود، با این وجود، نیروهای امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند و وزارت حج عربستان هم اعلام کرده که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

نیروهای امنیتی در ورودی مکه در صورت داشتن کارت نسک به زائران اجازه ورود می‌دهند؛ بیجاوی معاون وزیر حج عربستان می‌گوید که «این کارت اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات شخصی زائر را در قالب یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد.» در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، دیجیتالی کردن خدمات حج برای کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مطرح شده است.

منبع: فارس

کد خبر 750801

دیگر خبرها

  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات