Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه با بیان اینکه مردم در روستاهای جنوب استان نسبت به شمال خراسان جنوبی از شاخص‌های توسعه یافتگی کمتری برخوردار است گفت: با وجود اعتبارات قطره چکانی و محرومیت‌ها در روستاها شاهد کوچ و مهاجرت مردم هستیم. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، نظر افضلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: روستاهای سربیشه و نهبندان در مقایسه با روستاهای شهرستان‌های دیگر از توسعه کمتری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستاهای جنوب استان خراسان جنوبی نسبت به شمال استان از شاخص‌های توسعه به مراتب عقب مانده‌تر است و از 104 روستای بالای 20 خانوار که جاده ندارند 50 درصد آنها در حوزه انتخابیه سربیشه و نهبندان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: در آنتن‌دهی تلویزیون تحت پوشش استان 52 درصد است و نصف مردم حوزه انتخابیه بنده از برخی شبکه‌ها محروم هستند و 60 تا 70 درصد شغل مردم کشاورزی و دامپروری است که با وجود خشکسالی19 ساله تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

افضلی افزود: منابع طبیعی باید سیلاب‌ها را مدیریت کند و فکری برداشته شود چون با این اعتبارت قطره چکانی نمی‌شود کاری از پیش برد.

وی بیان کرد: به وزیر نیرو نامه زده‌ایم که برای تامین آب بهداشتی در حوزه انتخابیه نیازمند 90 میلیارد تومان هستیم اما با این اعتبارات اندکی که تخصیص داده می‌شود چندین سال زمان می‌برد تا آب بهداشتی برای مردم در روستاها فراهم شود در نتیجه این وضعیت ماندگاری مردم را کاهش می‌دهد و کوچ مردم افزایش می‌یابد.

امام جمعه شهرستان سربیشه نیز در این دیدار اظهار داشت: آن چیزی که الان شاهد هستیم و مهم است و در برخی تریبونها مطرح می‌شود وحدت کلمه است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره می‌شود.

حجت‌الاسلام سنجری افزود: در هر شهرستان و در هر استانی باید وحدت را باید دنبال کنند اما آنچه به ذهن ما رسیده و بارها بیان شده که وحدت حول محور ولایت باشد و امیدواریم این جلسه نقطه عطفی بر گرفتن رهنمودهای ولایت و دیدار با نماینده رهبری برای ما باشد.

امام جمعه شهرستان سربیشه گفت: ما از دیار سربیشه، نهبندان و جنوب خراسان جنوبی و سرداران شهید و سردار الله‌داد جابری، سردار رجبعلی آخوندی، سردار محمدجواد آخوندی و آهنی و افتخار اخیری که خدا به ما داد از دیار پاسدار شهید بصیری‌پور هستیم.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر شدت بارش ها برخی محورهای مواصلاتی مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا رضایی، ر اظهار کرد: هم اکنون کلیه محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به‌علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به‌علت طغیان رودخانه‌ها وآبگرفتگی آبنماها و محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود مسدود است.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و راهداری در کنار پلیس به خدمت رسانی و کمک به حادثه دیدگان و بازگشایی معابر مشغولند، از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری کنند.

کد خبر 750283

دیگر خبرها

  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید