Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@13:37:43 GMT

اسکن پرونده های بیمه ای تمام بیمه شدگان شهرقدس

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۰۱۱۰

اسکن پرونده های بیمه ای تمام بیمه شدگان شهرقدس

رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان قدس گفت: با طرح اسکن پرونده ها ما شاهد اعتبار بیشتر سازمان تامین اجتماعی و قطعاً افزایش میزان رضایت مندی مردم در این راستا خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، داوود ابراهیمی، رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان قدس ظهر امروز در جمع خبرنگاران از طرح ویژه اسکن پرونده ها خبر دارد و اظهار داشت: طرح اسکن پرونده ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی در شعبه شهرستان قدس به عنوان یک طرح ویژه، بزرگ و سراسری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح مهم پرونده بیمه شدگان و مستمری بگیران از حالت کاغذی به حالت الکترونیکی تبدیل می شود.

ابراهیمی افزود: با اجرای این طرح، در واقع تمام اوراق پرونده ها اسکن و در یک فایل مجزا به نام خود شخص ذخیره شده و پس از اتمام این طرح از دیگر از پرونده کاغذی استفاده نمی شود.
وی در ارتباط با این طرح اثر بخش، گفت: یکی از تأثیرات مهم این طرح اینست که برای وقت مراجعه کنندگان در پیگیری امور بیمه ای و سایر امور صرفه جویی شده و دیگر نیاز به ایستادن در صف و دریافت پرونده نمی باشد. به این ترتیب طبق پیش بینی های انجام شده، حداقل 30 درصد از گردش کار در مواردی که نیاز به پرونده ارباب رجوع هست، کاهش پیدا می کند. از آنجا که حفظ ذخایر اطلاعاتی بیمه شدگان برای سازمان و بیمه شونده ارزشمند است، نگهداری در کاغذ ممکن است بر اثر کمرنگ شدن، پوسیدگی و عواملی از بین برود. با ذخیره سازی اطلاعات بیمه شدگان و نگهداری آن از سال های متمادی، این روند بهبود می یابد و ما شاهد اعتبار بیشتر سازمان تامین اجتماعی و قطعاً افزایش میزان رضایت مندی مردم در این راستا خواهیم بود.
ابراهیمی با اشاره به تعداد پرونده ها و مدت زمان اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: طبق برآورد به عمل آمده، تقریباً حدود 110 هزار پرونده باید اسکن شود. البته مراحل اولیه این طرح از اول اردیبهشت ماه شروع شده و بین دو تا سه ماه هم اجرای این فرآیند زمان خواهد برد. البته با گذراندن و آموزش های به عمل برای همکاران در این زمینه، در روند جاری کار شعبه و خدمات دهی به مردم هیچ گونه خلل وارد نخواهد شد و همه امور به صورت عادی در ساعات غیر اداری، ساعات اضافه کار و ایام تعطیل و به صورت جهادی انجام می شود.
وی افزود: سال گذشته اجرای این طرح در شعب تهران بزرگ انجام شد و با کمترین مشکل مواجه بوده است. پیش بینی کرده ایم که در موارد استثنائی و ضروری این پرونده ها در دسترس باشند و در حالت راکد بایگانی خواهند ماند. همچنین در این زمینه برگه هایی که اسکن کرده ایم، پس از ثبت در سیستم الکترونیکی، مجدد به فرد بیمه شده برگردانده می شود.
وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی از سال ۸۲ طرح ساماندهی سوابق را شروع کرده است یعنی سوابق بیمه شدگان و مستمری بگیران به صورت الکترونیکی قابل مشاهده و به روز می باشد. طرح اسکن پرونده ها از سه سال گذشته در شعبه شهرقدس آغاز شده است و در این سه ماه برنامه ریزی شده، پروندهای قبل از 3 سال، اسکن و وارد سیستم الکترونیکی می شوند.
ابراهیم تصریح کرد: با اجرای این طرح و اسکن پرونده های فیزیکی می توان گفت که سازمان تأمین اجتماعی الکترونیک ترین اداره کشور خواهد شد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • فراجا اطلاعیه مهم صادر کرد+ جزئیات
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان