Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - مسئول بسيج سازندگي سپاه ثارالله استان کرمان با بيان اينکه 409 کارگاه اقتصاد مقاومتي توسط بسيج سازندگي طي سال گذشته در اين استان راه اندازي شده است گفت: قصد آن داريم در سال جديد نيز نقاط ضعف و قوت اين کارگاهها را راستي آزمايي و شناسايي کنيم.

به گزارش ايرنا، سرهنگ حجت الله پاداش روز دوشنبه در نشست خبري به مناسبت سالروز تشکيل بسيج سازندگي افزود: سه ميليارد و 600 ميليون تومان براي ايجاد کارگاه هاي اقتصاد مقاومتي طي سال گذشته تخصيص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: ماموريت سپاه و بسيج در پنج محور مقابله با تهديد سخت، نيمه سخت و نرم در عرصه هاي مختلف، ساماندهي بسيج دهها ميليوني و عمق بخشي داخلي خلاصه مي شود.
وي بيان کرد: بسيج سازندگي در بحث عمق بخشي داخلي و تثبيت کارآمدي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام بر مي دارد.
مسئول بسيج سازندگي سپاه ثارالله استان کرمان تصريح کرد: در برخي جاها خروجي و عملکرد دستگاه ها را نمي بينيم و چون سپاه حافظ دستاوردهاي جمهوري اسلامي است به اين حوزه ها ورود پيدا مي کند و در بسيج از ظرفيت تمامي مردم استفاده مي شود.
وي تاکيد کرد: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء (ص) يکي از دستگاه‌ هايي است که به عنوان مجري طرح‌ هاي دولتي و عمراني در داخل و خارج کشور است که بخشي از سوددهي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء در برنامه هاي محروميت زدايي ساري و جاري مي شود.
وي گفت: در سال گذشته سه هزار و 60 نفر در بخش بسيج دانش آموزي به اردوهاي جهادي اعزام شدند که 108 مدرسه را بازسازي و مردمت کرده اند.
سرهنگ پاداش ادامه داد: همچنين در سال 96، در بخش بسيج دانشجويي طلاب پنج هزار و 56 نفر، 10 هزار و 822 نفر از بسيجيان محلات، سه هزار و 129 نفر از متخصصان بسيجي و 16 هزار و 991 نفر از افراد حلقه هاي صالحين در اردوهاي جهادي شرکت کردند.
وي اظهار کرد: 146 تيم پزشکي از جامعه بسيج پزشکان به مناطق محروم اعزام شدند که خدمات ويزيت عمومي، داندان پزشکي، توزيع رايگان دارو را انجام داده و در شهرستان کوهبنان احداث بيمارستان صحرايي شاخص ترين اقدام بسيج در سال گذشته بود.
مسئول بسيج سازندگي سپاه ثارالله استان کرمان بيان کرد: در طرح بسيج همراه با کشاورز، 178 شبکه کشاورزي ساماندهي شده که اين کار توسط بسيجيان فارغ التحصيل رشته کشاورزي انجام شد.
وي افزود: همچنين در بخش صنايع تبديلي بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون ريال در 276 کارگاه هزينه شده است.
سرهنگ پاداش با اشاره به برنامه هاي اشتغالزايي در استان کرمان گفت: مبلغ يک ميليارد و 300 ميليون تومان براي ايجاد 175 نفر اشتغال خانگي پرداخت کرده ايم.
وي بيان کرد: در بحث بيابانزدايي 30 هکتار در خوزستان، 130 هکتار در شهرستان زرند و 30 هکتار در عنبرآباد توسط بسيج سازندگي درختکاري شده است.
وي افزود: در زلزله شهرستان راور 80 گروه جهادي اعزام کرديم که در ساخت 45 سکو و تهيه 45 کانکس فعاليت کردند و همچنين اقلام امدادي بين مردم منطقه توزيع شد.
سرهنگ پاداش بيان کرد: همچنين در زلزله شهرستان کوهبنان بسيجيان به توزيع غذا و اقلام مورد نياز مردم پرداختند، ضمن اينکه آواربرداري از 30 واحد مسکوني و توزيع 227 کانکس بين مردم با ظرفيت ‌هاي مردمي در مناطق زلزله ‌زده کوهبنان صورت گرفته است.
وي با اشاره به اجراي طرح کرامت در رابطه با کاهش آسيب هاي اجتماعي توسط بسيج سازندگي استان کرمان اظهار کرد: طرح کرامت بسيج به 14 منطقه آلوده و آسيب ‌پذير استان کرمان مربوط مي‌ شود و 14 نقطه تعيين شده است.
وي گفت: در سال گذشته نيز 300 ميليون تومان از طريق قرارگاه محروميت‌زدايي سپاه عملي شد و 13 پروژه از جمله ساخت مسجد، فضاهاي آموزشي و کارگاه‌هاي اقتصاد مقاومتي را عملياتي کرديم.
مسئول بسيج سازندگي سپاه ثارالله استان کرمان بيان کرد: بيش از 180 پروژه با اعتبار بالغ بر چهار ميليارد و 500 ميليون تومان با قرارگاه محروميت‌ زدايي سپاه در قالب 180 پروژه محروميت‌ زدايي را تعريف کرديم که در سال جاري عملياتي مي ‌شود.
وي با بيان اينکه 137 پايگاه مقاومت بسيج در سال گذشته در استان کرمان کلنگ زني شده است افزود: بسيج سازندگي در سال جاري به سمت الگوي پايگاه محوري حرکت خواهد کرد و راه اندازي گروه هاي جهادي در پايگاه مقاومت بسيج از مهمترين وظايف شهرستان ها است.
بسيج سازندگي در 17 ارديبهشت سال 79 به دستور مقام معظم رهبري تشکيل شده است.
3029/7437
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال 1403 است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از 33 هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که 11 هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، 11 هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت 51 هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته 23 هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته 34 هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از 20 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته 123 هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و 30 هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی 27 هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد 10 دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته 5 هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود