Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:47:21 GMT

شعار ما در مدیریت حوزه‌ها تعالی هرمدرس در هرشهر است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۱۱۹۹

شعار ما در مدیریت حوزه‌ها تعالی هرمدرس در هرشهر است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: شعار ما تعالی هرمدرس در هرشهر است و برای این کار ۱۰ برنامه معین تصویب شده است، در میان این طرح‌ها ۱۰ الی ۲۰ طرح به استادان مربوط می‌شود، بنابراین استادان باید در این عرصه پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور بعدازظهر امروز دوشنبه (10اردیبهشت‌ماه) در اجلاسیه سالانه اساتید حوزه علمیه استان تهران که در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به نقشه‌ای که در اندیشه اسلامی نسبت به نظریه مهدویت و انتظار ارائه شد و در روایت ما به صراحت و غیرصراحت در این خصوص بیان شده است یک نظریه جامع است و یک تئوری کلان و فرا بخشی و حاکم بر بسیاری از بخش های اسلامی است، اظهار داشت: از زمانی که نظریه مهدویت در اسلام بیان شد مشخص بود که یکسری انحرافات وجود خواهد داشت و با گذشت زمان سعی کردن که انحراف را در اندیشه انتظار ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: غصه انتظار و مهدویت یک هسته اصلی است که در فرهنگ، اجتماع و تمدن تاثیرگذار است و از این رو یک نظریه با این عمق آسیب‌هایی را نشان خواهد داد، بنابراین حوزه برای صیانت از این نظریه مهم که پشتوانه تمدنی و انقلابی را دارد را باید به کار بگیریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: اصولا افکاری وجود دارد که اصل مهدویت را نهی می‌کند و در طول تاریخ اندیشه‌ها و تئوری‌هایی نظریه مهدویت را نهی می‌کرده است، فرآیند تکامل که اخیرا برخی نوشته‌اند تا قبل از آن اساس مهدویت و ریشه آن را نقض می‌کند در حالی که غصه مهدویت و انتظار در امتداد زندگی بشریت وجود داشته است.

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: برخی اندیشه‌های انحرافی مهدویت را ملحد و نامعین تعریف می‌کند، مهدویت شیعی و سایر مذاهب فرقی می‌کند زیرا مهدویت شیعی یک مهدویت متشخص با نقشه جامع است، مهدویت در برخی از مذاهب نامعین است و معتقدند که آخرالزمان داریم و لی اینکه چگونه و کجا این اتفاق رخ می‌دهد مشخص نیست.

وی افزود: برخی دیگر مهدویت دروغین و ادعایی داشته‌اند و این درحالی است که در نقشه مهدویت ما برعکس راه شفاف مشخص شده است و راه را بر این ادعاها می‌بندد و دروغ‌ها را فاش می‎کند اما با این وجود ما در کشورها و حتی قاره‌های مختلف شاهد مهدویت دروغین بودیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: یکی از آسیب‌های مسیر مهدویت وقف بر امامان بوده است و بعد از امام حسن عسگری(ع) برخی سعی در ارائه نظریاتی بودند که درست نبوده است و این هم به خاطر منافع شخصی بوده است، واقفیه یکی از این گروه‌ها بوده است که بعد از امام نظرات زیادی را ارائه کردند و ما در طول تاریخ شاهد وقف‌های زیادی بر نظریه مهدویت بودیم.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: از جمله آسیب‌های نظریه مهدویت نیابت‌های خاص دروغین بوده است، این هم با نقشه‌های دروغین انجام شده است، همچنین در کنار این کار انتصاب های دروغین هم وجود داشته است، برخی هم ادعای تشرف و رویت را در طول تاریخ داشته‌اند.

وی بیان کرد: تعیین زمان ظهور از دیگر اتفاقات تلخ بر مهدویت است، با این کار توحید نفی می‌شود، همچنین استعجار از دیگر آسیب‌های مهدویت است، زیرا ذات انتظار یعنی دائم متذکر بودن است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: تاثیر غلط از انتظار نیز موضوع دیگری است، مهم‌ترین تاثیر غلط از انتظار این است که مهدویت در اولویت مسیر خود نبینیم و نباید آن را در عرض تکالیف دید زیرا مهدویت یک پیشران در تکالیف ما است، پس ما نباید مهدویت را جایگزین سایر تکالیف ببینیم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: نظریه انتظار و مهدویت که برای هر انسان است و فقط صرف هیچ دینی نیست در برش شیعی خود همیشه نظریه مهدویت تامین شده است که راه را بر کج روی‌ها می بندد.

وی در خصوص وضعیت امروز حوزه‌های علمیه ادامه داد: وضع موجود ما در استان ها و شهرستان‌ها دارای نقاط قوتی است، اما روحانیت با آنچه که باید باشد فاصله های زیادی دارد، مدیریت حوزه های علمیه با توجه به اسناد بالادستی در سال96 در حدود 50 طرح راهنما در دست کار هست که در حال انجام است و طرح های ذیل خرده نظام ها در دستور کار بوده و سعی داریم در یک برنامه پنج‌ساله کار خود را انجام دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: شعار ما تعالی هرمدرس در هرشهر است و برای این کار 10 برنامه معین تصویب شده است، در میان این طرح‌ها 10 الی 20 طرح به استادان مربوط می‌شود، گروه‎های علمی و ارتقاء رشته‌ها، دروس آزاد و در بسیاری از این موارد استادان باید پیشگام باشند.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس مجلس دولت ۱۰ اردیبهشت مقام معظم رهبری جشن های نیمه شعبان مساجد برجام اعرافی حوزه علمیه خبرگزاری شبستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی شامگاه شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی ارتحال آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد گرانقدر حوزه علمیه تهران مرحوم آیت الله حاج آقا ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

خدمات فرهنگی و اجتماعی آن عالم بزرگوار و اهتمام ویژه آن مرحوم به ارتباط با نسل جوان و تربیت طلاب علوم اسلامی توشه‌ای گران‌‎بها و از برکات زندگی این روحانی پرهیزکار است.

اینجانب ارتحال این استاد ارجمند را به بازماندگان، وابستگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در ادامه نیز پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد که بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم متخلق و پارسا حضرت آیت الله آقای ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تاسف گردید.

آن روحانی جلیل القدر پس از بهره‌مندی از فیوضات علمی عالمان بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، حاج میرزاهاشم آملی و حاج مرتضی حائری یزدی(رضوان الله تعالی علیهم) در تهران رحل اقامت افکنده و منشا خدمات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شایان ذکری مانند حضور اثرگذار در دوران جنگ تحمیلی، تاسیس حوزه علمیه، مسجد، حسینیه، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع) و کتابخانه در شرق تهران گردید.

اینجانب فقدان ایشان را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان و مردم شریف منطقه شرق تهران تسلیت عرض نموده و از محضر خداوند متعال برای ایشان رفعت مقام و باریابی در جنب رضوان و برای بازماندگان صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند