Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:15:46 GMT

شرکتهای اقتصادی آستان قدس رضوی زیان ده هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۱۶۰۳

شرکتهای اقتصادی آستان قدس رضوی زیان ده هستند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در حال بررسی راهکارهای برون رفت از این زیان دهی هستیم تا در صورت سود آور شدن آنها بتوانیم برخی را واگذار کنیم.
وی اظهار کرد: تمام تلاش من طی 2 سال گذشته جلوگیری از تعطیلی شرکت ها و کارگاه های زیرمجموعه آستان قدس رضوی و بیکار شدن کارگران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تا پایان اسفند ماه سال گذشته 18 هزار کارگر و کارمند آستان قدس رضوی تمام حقوق و عیدی خود را دریافت کردند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: آستان قدس رضوی طی 2 سال گذشته برای 2 هزار و 500 نفر شغل ایجاد کرده و
با واگذاری دام سبک به دامداران موجب حفظ مشاغل آنان شده و با واگذاری املاک موقوفه ای اجاره ای به بهای اندک برای مددجویان محلی و تولیدکنندگان سوغات محلی بستر اشتغال فراهم گردیده است.
وی همچنین از اعلام آمادگی بسیج اساتید و بسیج دانشگاهیان با آستان قدس رضوی ابراز خرسندی کرد و گفت: این آستان مقدس از پژوهش های دانشگاهی حمایت می کند.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی مالیات تکلیفی، مالیات ارزش افزوده و مالیات های جمعی و خرجی خود را می پردازد اظهار کرد: این نهاد از مودیان خوش حساب مالیاتی به شمار می رود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز مساله اصلی کشور آسیب شناسی در فساد نیست بلکه آسیب زدایی است که به اراده جدی نیاز دارد.
وی با اعلام آمادگی مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برای حمایت از فرهیختگان هنرمند گفت: هم اکنون بخشی در حرم مطهر رضوی به برگزاری شبهای شعر به نام 'رسم دعبل' اختصاص یافته و در صدد اختصاص مکان های مشابه برای عرضه سایر هنرها هستیم.
وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی ساخت مجموعه ای به عنوان مسکن جوانان را آغاز کرده و 530 واحد مسکونی برای زوجین جوان عرضه می کند و آماده است زمینی را برای ساخت خوابگاهی برای زوجین دانشجو به دانشگاه فردوسی واگذار کند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهد باید به مرجعیت علمی جهان اسلام تبدیل شود که دستیابی به این مهم با همکاری حوزه علمیه خراسان، دانشگاه فردوسی و نخبگان دانشگاهی محقق می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آستان قدس رضوی سید ابراهیم رئیسی شعر عضو مجلس خبرگان رهبری مالیات موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی