Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@15:31:59 GMT

​معلمان واقعی علمای دینی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۱۶۵۳

​معلمان واقعی علمای دینی هستند

به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا شفیع برهانی امروز در مراسم اعطای احکام مدرسین و مدارک طلاب فارغ التحصیلان اهل سنت آذربایجان غربی اظهار داشت: حوزه های علمیه و مدارس دینی سرچشمه های رشد و هدایت جامعه هستند.
وی با اشاره به نقش خطیر علما در جامعه گفت: امروز علما هستند که با الگو گرفتن از شیوه پیغمبری جامعه بشری را هدایت می کنند لذا شغل آنها رشد، هدایت و اجرای دستور خدای تبارک و تعالی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه و حوزه اهل سنت با بیان اینکه علم قافله سالار تمام نعمت های الهی است، تصریح کرد: ایمان زمانی می تواند به درجات کمال و عالی برسد که در سایه علم باشد.
وی با بیان اینکه علم بدون معلم نمی تواند دوام داشته باشد، افزود: ارزش معلم نیز پابه پای ارزش علم است، هر اندازه ارزش علم بالا باشد به همان اندازه ارزش تعلیم و معلم بالا می رود.
این استاد دانشگاه و حوزه ادامه داد: علم زمانی ارزش می یابد که در راستای خیررسانی، احسان، نیکی و خدمت به دین و مردم باشد.
برهانی اضافه کرد: کار معلمی تربیت و تعلیم دینی و اخلاقی است و اگر غیر از این باشد نه تنها ارزش نخواهد بود بلکه تبدیل به ضدارزش می شود.
در این مراسم احکام 52 نفر از مدرسین رسمی و همچنین مدارک 34 نفر از فارغ التحصیلان استان که موفق به مدارک علمی یا استخدامی از دبیرخانه شدند، اهدا شد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است