Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:09:21 GMT

تمهیدات وزارت ارشاد برای مقابله با کانال‌های خبری جعلی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۳۷۶۲

تمهیدات وزارت ارشاد برای مقابله با کانال‌های خبری جعلی

تهران - ایرنا - اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برای حمایت از رسانه‌‎های دارای مجوز، جهت ایجاد کانال اطلاع رسانی در پیام‌ رسان‌های داخلی شرایطی را در جهت رفع مشکلات احتمالی آنها در نظر گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مشکلات کانال‌های اطلاع‌رسانی جعلی منتسب به رسانه‌ها بویژه پایگاه های خبری و خبرگزاری‌ها در پیام‌ رسان‎های خارجی که توسط افرادی بدون وابستگی به این رسانه‌ها، ایجاد و مدیریت شده است، این رسانه‌ها برای جلوگیری از بروز این اتفاق در پیام رسان‌های داخلی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تاکید شده است: با توجه به حضور رسانه ها در پیام ‌رسان‌های داخلی، این احتمال وجود دارد که کانال‌های اطلاع رسانی جعلی به نام رسانه‌ها توسط افراد دیگری در پیام رسان های داخلی ثبت شده باشد. بر این اساس خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و نشریاتی که برای ثبت کانال اطلاع رسانی خود در پیام‌رسان‌های داخلی، با این مشکل مواجه می شوند، می توانند حداکثر تا ساعت 12 روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه، موارد را به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اعلام کنند.
این اطلاعیه تصریح کرده است: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مالکیت کانال های خبری این رسانه‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی، به نام‌شان ثبت خواهد شد.
فراهنگ ** 1355** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه اطلاعيه كانالهاي جعلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود

اسامه حمدان سخنگوی حماس اعلام کرد که عملیات کرم ابو سالم پیامی مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در گفتگو با تلویزیون العربی تاکید کرد که مقاومت از طریق عملیات امروز یکشنبه علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

اسامه حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد

این رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.

وی بیان کرد که مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود