Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از خروج چهار هزار و 365 مددجوی تحت پوشش این نهاد حمایتی از چرخه حمایتی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدرضا شایسته‌جو، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را از رویکردهای اصلی کمیته امداد دانست و گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از اولویت‌های اصلی این نهاد بوده و به جد در حال پیگیری است و برای این منظور نیز خانواده هایی که توان اشتغال دارند پس از استعداد سنجی، آموزش و پرداخت تسهیلات خودکفایی جهت ایجاد شغل و درآمد اقدام می‌کنند تا به خودکفایی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و 365 مددجوی استان مرکزی از چرخه حمایتی خارج شدند، گفت: با توانمندسازی این افراد از مزایای معیشت خارج شدند اما، خدمات دیگر شامل بیمه درمان، کمک هزینه تحصیل و درمان به آنان ارائه می شود. 

شایسته‌جو تصریح کرد: 914 نفر از این مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغالزایی، 176 زن سرپرست خانوار با ازدواج مجدد، 228 نفر دریافت کمک از سازمان تامین اجتماعی و بیمه عشایری، 39 نفر دریافت دیه، 65 نفر با کمک بیماری های بهبود یافته، 162 زندانی آزاد شده و یک هزار و 42 نفر بر اثر فوت از گردونه حمایت کمیته امداد خارج شدند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: در حال حاضر نیز 2 هزار و 160 نفر در قالب یک هزار و 200 خانوار در صف حمایت قرار دارند.

پرداخت کمک هزینه جهیزیه به ۱۵۰ نوعروس

وی با بیان اینکه فراهم شدن بستر ازدواج برای فرزندان مددجو و کمک به آنها برای آغاز زندگی مشترک در شرایط بهتر از اهداف ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است، گفت: همزمان با هفته جوان و اعیاد شعبانیه 150 کمک هزینه خرید جهیزیه به مبلغ 40 میلیون ریال به نوعروسان تحت پوشش این نهاد حمایتی اهدا شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد ۳۲۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان با دریافت کمک‌هزینه ازدواج بااعتبار ۹۷۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی