Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@13:45:14 GMT

92 طرح مرتعداري درالبرز به تصويب رسيد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۵۰۳۰

92 طرح مرتعداري درالبرز به تصويب رسيد

خبرگزاري آريا - کرج- ايرنا- مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز گفت که 92 طرح مرتعداري در اين استان به منظور بهره برداري و مديريت صحيح مراتع به تصويب رسيد.

حامد فرضي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به برنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور درخصوص واگذاري مراتع، تاکنون براي 96 سامانه عرفي به مساحت 133 هزار و 253 هکتار از مراتع طرح مرتعداري تهيه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت که از اين تعدا، 92 طرح به مساحت 124 هزار و 851 هکتار تصويب شده که 46 طرح به مساحت 61 هزار و 347 هکتار به بهره برداران واگذارشد.
فرضي گفت: در اجراي طرح واگذاري مراتع، تمام جنبه هاي کوسيستم مرتعي يعني آب، خاک، پوشش گياهي، دام و انسان ديده شده است .
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز اظهار داشت: براين اساس حفاظت، احياء، اصلاح، توسعه و بهره برداري بهينه از مراتع در قالب برنامه زماني و مکاني تعيين شده است.
وي از جمله مزيت هاي طرح هاي مرتعداري را مديريت چرا، کنترل زمان ورود و خروج دام، رعايت ظرفيت چرا، عمليات کودپاشي، بذرپاشي، بذرکاري، تبديل ديم زارهاي کم بازده، کپه کاري واحداث آبشخور در مراتع عنوان کرد.
فرضي گفت: در نشست هاي مشترک کارشناسان نظام مهندسي کشاورزي، منابع طبيعي و بهره برداران مراتع، مقرر شد بهره برداران مراتع در سال 97 براي فعال سازي طرح هاي خود زير نظر کارشناسان ناظر اقدام کنند.
وي افزود: همچنين در جلسات مذکورمقرر شد پس از تصويب طرح هاي مرتعداري و قبل از واگذاري و عقد قرارداد طرح مرتعداري در دفترخانه اسناد رسمي، نسبت به بکارگيري کارشناس ناظر از سوي نماينده بهره برداران اقدام لازم به عمل آيد.
استان البرز داراي بيش از 370 هزار هکتار اراضي مرتعي است.
6156/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  جمشیدی مسئول مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : با توجه به اجرای عملیات قرق در مراتع دامغان در راستای حفظ پوشش گیاهی مراتع ییلاقی و کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری می‌شود
وی افزود : به این ترتیب به منظور نگهداشت مراتع و  رشد وگل دهی گیاهان  ، ورود دام تا ۱۵ خرداد  به مراتع شمال دامغان ممنوع است.
وی افزود این طرح در سطح ۲۵۰ هزار هکتار  اجرا می‌شود از این وسعت  ۳۰۰ هزار واحد دامی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی