Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته این شهروندان ، با اینکه خدمات این شرکت در زمینه تامین و توزیع برق ، آب ، گازو خدمات مخابراتی تقریبا قابل قبول می باشد اما بی توجهی به حقوق مشتریان موجب تضییع حق و ایجاد مشکلات برای آنها می شود.
توزیع نامناسب قبوض بها مصرفی، عدم احترام به مشتری در باره ارایه اطلاعات دقیق از خدمات ، قطع بدون اطلاع خدمات، عدم پاسخگویی و جبران خسارت های وارده به شهروندان ناشی از بی مبادلاتی شرکت ها از جمله مواردی است که به اعتقاد شهروندان شرکت های خدمات رسان به آنها بی توجه می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس درویش یک شهروند اردبیلی به ایرنا گفت: از مدت ها پیش تعدادی از شرکت های خدمات رسان عملا قبض عملکرد را به آدرس مشتریان خود تحویل نمی دهند و این امر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.
وی بیان کرد: بسیاری از شرکت های خدمات رسان هنوز بین ارسال پیامکی و یا کاغذی قبوض در تعلل می باشند، گاهی قبض عملکرد از طریق پیامک اعلام می شود و گاهی نیز قبض کاغذی به درب منازل فرستاده می شود و معلوم نیست که کدامیک از آنها معتبر است.
به گفته وی، هنوز سامانه مشخص و ثابتی برای ارایه هزینه مصرف به مشتریان وجود ندارد و بسیاری مواقع نیز بر اثر اینگونه تعلل و دوگانگی بدون اطلاع قبلی خدمات مشتریان قطع شده است.
وی همچنین اقدام ضربتی برخی شرکت برای قطع خدمات خود بدون دادن فرجه و مهلت مناسب پرداخت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: پس از یک دوره بدهی این شرکت ها بلافاصله مهر فوری و تهدید به قطع خدمات را به شهروندان ارسال می کنند و این حتی در حالی است که مبلغ بدهی دوره بسیار کم می باشد.
یک شهروند گرمی مغان نیز گفت: مخابرات تاکنون چندین بار بدون اطلاع اقدام به قطع تلفن ثابت و همراه من کرده و برای وصل دوباره آن هزینه ای را دریافت کرده است .
وی اضافه کرد: این درحالی است که ارایه قبض عملکرد تلفن از سوی شرکت مخابرات نابسامان بوده و بسیاری از اوقات ما بدون اینکه قبضی دریافت کرده باشیم تلفنمان قطع شده است .
حسن رحمانی یک شهروند دیگر نیز گفت: کوچکترین کوتاهی در پرداخت خدمات مصرفی منجر به قطع آب، برق، مخابرات و دیگر خدمات می‌شود و برای ارایه دوباره خدمات جریمه ای نیز به مشتری تحمیل می شود اما شرکت های خدمات رسان به وعده های خود درباره جایزه خوش حسابی عمل نمی کنند.
وی ادامه داد: شایسته است که این شرکت ها با احترام به مشتریان خود آنها را پاس داشته و با ارتقای سطح خدمات خود، فرصت های مناسبی را نیز برای پرداخت هزینه های مصرف قائل باشند، به هیچ وجه زیبنده دستگاهی نیست که مامورانش درب منزل آمده و با آچارو انبر و با تهدید قطع خدمات، شهروندان را تحقیر کنند.
وی افزود: اگر مسئولان نهادها و سازمان‌های خدمات‌رسان در دریافت حق و حقوق خود از مردم اینقدر دقیق و سختگیر هستند آیا در باره حقوق شهروندان نیز به همین اندازه دقیق می باشند؟ آیا زمانی که بر اثر اهمال آنها شهروندان دچار ضرر و زیان می شوند حقوق آنها از سوی این شرکت ها تامین می شود؟
به گفته وی، بسیاری از شهروندان در مواقع متفاوت با قطع و وصل ناگهانی برق و آسیب دیدن وسایل الکترونیکی دچار زیان مالی شده اند اما آیا شرکت توزیع برق در تامین این خسارت ها تابحال قدمی برداشته است ؟
زینب سعادتی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه قبوض برق، آب، گاز و تلفن به طور منظم به دست مردم نمی رسد تا مردم نسبت به پرداخت آنها اقدام کنند.
وی افزود: آن طور که شنیده می شود شرکت های ارائه دهنده این خدمات توزیع قبوض را به شرکت های خصوصی داده اند و آنها نیز به صورت منظم و دقیق قبوض را به دست مردم نمی رسانند.
وی تاکید کرد که باید ارایه عملکرد مصرف عمومی شهروندان به صورت منظم و دقیق بوده و آنگاه از مردم نیز انتظار پرداخت به موقع و کامل بهای مصرف خدمات را داشت.
در این حال مسئولان شرکت های خدمات رسان در استان اردبیل در پاسخ پیگیری مشکلات و گلایه های مردم از سوی ایرنا به نوعی آنها را رد می کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با رد موضوع قطع گاز مشترکین در صورت عدم پرداخت قبض در یک دوره گفت: اصولا هر 45 روز یک بار همکاران ما به درب منازل مراجعه کرده و با قرائت کنتور گاز همانجا قبض گاز مصرفی را برای مشترکین صادر می کنند.
فیروز خدایی افزود: در صورت نبودن صاحب منزل نیز در برگه ای شماره تلفن و شماره سامانه پیامکی برای ارایه میزان مصرف از سوی مشترکین معرفی می شود تا خود آنها میزان مصرف خود را به شرکت گاز اعلام کنند.
وی با بیان اینکه شرکت گاز تمهیدات و روش های زیادی برای پرداخت قبوض گاز مصرفی از سوی مشترکین پیش بینی کرده است، اظهار کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه اینترنتی شرکت گاز استان، تماس با شماره تلفن شبانه روزی 3364 2727 ، با نصب اپلیکشین طراحی شده توسط شرکت گاز روی تلفن همراه خود و یا با مراجعه حضوری به شرکت گاز یا دفاتر پیشخوان خدمات دولتی می توانند نسبت به پرداخت قبوض مصرفی خود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به اینکه همه باید خدمتگزار مردم باشیم گفت: نهایت سعی ما این است که تا حد توان از قطع گاز مشترکین به علت عدم پرداخت قبض خودداری گردد اما اگر مشترکی چندین دوره بهای گاز مصرفی خود را پرداخت نکند به ناچار گاز مشترکین قطع می شود تا نسبت به پرداخت قبض گاز مصرفی اقدام شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم گفت: این شرکت هر 2 ماه یک بار قبوض برق مصرفی مشترکین را صادر می کند ودر صورت عدم پرداخت قبوض در بار دوم به مشترکین اخطار قطع صادر می گردد.
حسن محمدی با اشاره به اینکه قانون به طورصریح می گوید که در صورت عدم پرداخت قبوض برق مصرفی توسط مشترکین باید برق آنها قطع گردد، افزود: اما شرکت با مشترکین تعامل می کند به طوری که در شهر اردبیل اصولا برق مشترکینی که قبوض آنها بالای 2میلیون ریال و برای بیش از 2 دوره باشد قطع می گردد.
وی بیان کرد: اما این رقم در شهرستانهای کوچک استان که برق مصرفی آنها اصولا در 2 ماه زیر 200 هزار ریال برای هر دوره می باشد 500 هزار ریال است که در صورت عدم پرداخت، برق مشترکین قطع می گردد.
وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت توزیع نیروی برق بیش از 450 میلیارد ریال از مشترکین خود در استان طلب دارد، بیان کرد: بدون شک ما از قطع برق مشترکین خوشحال نیستیم چرا که قطع کردن برق به شرکت هم از لحاظ مالی و هم به شبکه توزیع برق ضرر دارد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: شرکت برای هر بار قطع و وصل کردن برق مشترکین کصد هزار ریال هزینه پرداخت می کند این درحالی است که حدود یک سوم این مبلغ از مشترکین توسط شرکت اخذ می گردد.
محمدی افزود: با این همه اوصاف اکثر مشترکین به موقع نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام می کنند و سالانه به طور متوسط برق کمتر از 2درصد آنها به علت عدم پرداخت هزینه مصرفی قطع می گردد.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل نیز با بیان اینکه قبوض تلفن هر دو ماه یک بار صادر می گردد، گفت: حدود 430 هزار مشترک تلفن در استان وجود دارد.
یاور محمد حسینی افزود: از این تعداد شاید در طول سال شرکت مخابرات مجبور به قطع تلفن سه درصد از مشترکین به علت عدم پرداخت قبض تلفن شود.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که سقف بدهی تلفن مشترکینی که قطع می شود، چقدر است، بیان کرد: قطع تلفن مشترکینی که بدهی دارند بستگی به مقدار ودیعه مشترکین در نزد شرکت مخابرات دارد و این رقم متغیر است.
محد حسینی گفت: البته برای مشترکین شرکت مخابرات قبض میاندوره ای هم هر ماه یک بار صادر می گردد که در صورت پرداخت مزایایی از جمله یک روز مکالمه رایگان درون شبکه برای مشترکین در نظر گرفته می شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل با بیان اینکه این شرکت روش های مختلفی برای اطلاع مردم از قبوض تلفن خود در نظر گرفته است، افزود: مشترکین می توانند با تماس رایگان با شماره تلفن 2000 برای تلفن ثابت و با تماس رایگان با شماره 9990 برای تلفن همراه اول به طور شبانه روزی از مقدار بدهی خود به شرکت مخابرات اطلاع یافته و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر این شرکت مخابرات از طریق پیامک مقدار بدهی مشترکین تلفن ثابت و همراه اول را هر دوره اعلام می کند، اظهار کرد: انتظار از مشترکین تلفن ثابت که هنوز شماره تلفن همراه خود را به شرکت مخابرات اعلام نکرده اند این است که نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در شرکت مخابرات اقدام کنند تا به موقع از وضعیت قبوض تلفن و مقدار بدهی خود اطلاع داشته باشند.
وی اظهار کرد: همچنین مشترکین تلفن می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی این شرکت علاوه بر اطلاع از وضعیت قبوض تلفن خود با گرفتن رمز از مخابرات از ریز هزینه های مکالمات خود نیز در هر دوره اطلاع یابند.
وی با اشاره به اینکه بانک ها برای هر قبض پرداختی شرکت مخابرات، گاز و آب توسط مردم مبلغ پنج هزار ریال از این شرکت ها به عنوان کارمزد دریافت می کند، بیان کرد: مشترکین سعی کنند برای جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به این شرکت ها به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل نیز گفت: 350 هزار مشترک در استان وجود دارد که در طول یک سال 6 بار یا به عبارتی در هر 2 ماه یک بار قبض برای آنها صادر می گردد.
یحیی سیف اللهی افزود: این شرکت اصولا آب مشترکین را قطع نمی کند چرا که آب با بهداشت مردم سر و کار داشته و از نیازهای ضروری مردم است.
وی بیان کرد: همیشه توصیه ما به مردم این است که بهای قبض آب مصرفی خود را به موقع پرداخت نمایند تا این شرکت بتواند خدمات خود را به نحو احسن ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل تا آخر سال 96 حدود 120 میلیارد ریال از بابت آب مصرفی از مشترکین خود طلب دارد، اظهار کرد: 50 درصد طلب شرکت از دستگاهها و نهاد های دولتی و مابقی 50 درصد دیگر از مردم است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: تنها تعداد معدودی از آب مشترکینی که بسیار پر مصرف بوده و یا بدهی چندین ساله خود پرداخت نکرده اند، قطع شده است.
گزارش : نعمت محسن زاده
6130/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تلفن همراه حقوق زینب شرکت آب و فاضلاب مدیر عامل شرکت موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد