Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@20:43:39 GMT

چمران: مصلی جای برگزاری نمایشگاه نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۱۸۶

مهدی چمران در گفت و گو با فارس افزود: نمایشگاه شهر آفتاب از مجموعه های بزرگ نمایشگاهی است که از ظرفیت ها و قابلیت‌های بسیاری برای برگزاری بسیاری از نمایشگاه های داخلی و بین المللی برخوردار است.

چمران درباره چگونگی ساخت مجموعه شهر آفتاب خاطر نشان شد: آن زمان طبق قرار کتبی که با رئیس دولت اصلاحات گذاشته شد قرار شد تا دیگر در آن مکان نمایشگاه های پر ازدحام گذاشته نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر نمایشگاهی اعم از نمایشگاه اتومبیل یا بازارهای بهاره که منجر به افزایش ترافیک و جمعیت در شهر تهران می شود در نمایشگاه های داخل شهر برگزار نشود، ازاین رو قرار بر ساختن نمایشگاهی خارج از شهر تهران شد که شهرداری تهران بعد از انجام مطالعات فراوانی و برآورد هزینه ها ساخت نمایشگاه شهر آفتاب را در دستور کار قرار داد.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از بار ترافیکی نمایشگاه بزرگ کتاب بر پایتخت نشینان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت دو سال در مجموعه عظیم شهر آفتاب اثرات و نتایج مطلوبی در کاهش ترافیک شهر تهران داشته چرا که نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه های پر ازدحامی است که بسیار پر مراجعه است و به ویژه از شهرستان ها با اتوبوس برای بازدید از نمایشگاه کتاب درآن حاضر می شوند بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی با حجم بالای بازدید کننده نیازمند برگزاری در مکان بزرگی همچون مجموعه شهر آفتاب است که تسهیلات و ظرفیت های لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

چمران افزود: کارشناسان معتقدند که عدم استفاده از نمایشگاه شهر آفتاب که هزینه بسیاز زیاد بالغ بر هزار میلیارد تومان برای احداث آن صرف شده به نوعی تحمیل خسارت به شهر است.

وی ادامه داد: عدم برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب اشتباه بزرگی است که منجر به افزایش آلودگی هوا و تحمیل ترافیک به مردم شهر می شود. مسلما مصلی جای برگزاری نمایشگاه نیست در حالی که شهر آفتاب مختص برگزاری نمایشگاه ساخته شده و مدیریت شهری پیشین ظرفیت های خوبی برای دسترسی های مطلوب به این مجموعه عظیم اندیشیده است.

چمران با اشاره به ظرفیت های شهر آفتاب خاطر نشان شد: عدم برگزاری نمایشگاه کتاب یا سایر نمایشگاه ها در مجموعه شهر آفتاب منجر به فلج شدن بخشی از ترافیک در منطقه پرترددی از تهران خواهد شد. چادرهای بزرگی برای مجموعه شهر آفتاب تا احداث سایر سالن ها خریداری شده از این رو انتظار می رود اعضای شورای شهر و شهرداری در قبال هزینه های شهر مسوول باشند و اجازه ندهند این ظرفیت بزرگ خاک بخورد! تاسیسات مطلوب و پارکینگ مناسب در مجموعه شهر آفتاب همه وهمه برای رفاه حال شهروندان ومسافرین که از جای جای ایران اسلامی برای بازدید از نمایشگاه به تهران می آیند مورد بهره برداری قرار گرفته تا مردم شهر آرامش وآسایش را در شهر تجربه کنند از این رو بنده معتقدم انتخابی غیر از شهر آفتاب درراستای برگزاری نمایشگاه بسیار نادرست وغیر صحیح است.

وی در پایان با تاکید براین موضوع که دایر کردن نمایشگاه در شهر منجر به ایجاد فاجعه ترافیکی می شود اظهار داشت: متاسفانه تغییر سیاست های پی در پی نمایندگان شورای شهر به هیچ وجه امر مطلوبی نیست ودر خور شان و متناسب با نیازهای شهر نیست. اگر ظرفیتی برای مساله و موضوعی در شهر فراهم شده باید تا تکمیل شدن و پایان کار بدان توجه ویژه ای صورت بگیرد. یقینا بی توجهی به بار ترافیکی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران منجر به ایجاد فاجعه ای می شود که ساعتهای بسیاری از وقت شهروندان را در ترافیک به هدر می دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای گذشته امین منوچهری بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در گفت و گویی اعلام کرده بود که در ترافیک اتوبان چمران مورد حمله سارقان قرار گرفته که در این کش و قوس گردنبند طلای او به سرقت رفته است.

او گفته بود: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودروی من خورد و پس از آن شروع به فریاد زدن مرد و با دست به شیشه خودرو می‌کوبید؛ زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزیی ببیند.

منوچهری در ادامه گفته بود از این صحنه شوکه شده و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم؛ این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند.

او یادآور شد: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد؛ بارها این اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد.

در این رابطه سردار علی ولی‌پور گودرزی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به این موضوع گفت: این شهروند همانند دیگر شهروندان باید به پلیس اعتماد کند و موضوع را به ما اطلاع دهد تا ماموران متوجه وقوع جرم شوند و آن را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: حتما هر شهروندی اتفاقی برایش رخ می‌دهد باید به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کند؛ ابتدا مامور در محل حاضر و اظهارات ثبت می‌شود و پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، کار به صورت تخصصی پیگیری می‌شود.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، اگر موضوعی برای شهروندی پیش آمده باید به پلیس اطلاع رسانی کند و مطمئن باشد که پلیس پیگیری می‌کند؛ ما سعی بر کسب رضایت مردم داریم و موضوعات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران با تاکید بر اینکه اعتماد شهروندان به پلیس مهم است، گفت: در عین حال همه مردم برای ما عزیز و شریف هستند و فرقی بین آنها نمی‌گذاریم، پلیس پشتیبان هر کسی است که تعرض یا ظلمی به وی شده و با خاطی برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: ما کار همه مردم را انجام می‌دهیم و برای پلیس فرقی ندارد فردی که به او ظلم شده، چه شغل و سمتی دارد چرا که رضایتمندی آحاد مردم برای ما مهم است.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که پس از این اتفاق ابلاغ کرد که با این شهروند تماس گرفته و او را به پلیس دعوت کنند تا کار وی پیگیری شود.

کد خبر 848991 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی فراجا باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • برگزاری نمایشگاه پرمخاطب و ترافیک تهران
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • واکنش پلیس به صحبت‌های مهاجم سابق استقلال تهران
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود