Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:42:26 GMT

بروز شدن کارگران به معنی علاقه مندی آنان به کار است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۳۶۷

بروز شدن کارگران به معنی علاقه مندی آنان به کار است

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز سه شنبه در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروههای کار و واحدهای کار نمونه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: نتیجه افزایش اطلاعات کارگران از حوزه کاریشان، بالا رفتن کیفیت کار و برند شدن برای جامعه است.
وی افزود: باید همواره قدردان زحمات کارگرانی باشیم که خالصانه، نظام مند و متمرکز با افزایش آگاهی و دانش فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ارائه آموزش همراه با تعهد به جوانان در نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه نقش مهمی در تربیت انسان های باوجدان و کاری دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان با داشتن جمعیت بالای جوان با ضریب هوشی زیاد باید بیش از گذشته به مساله تقویت استعدادها در علوم پایه، مهندسی و غیره توجه شود.
محبی افزود: استفاده درست از شور و نشاط جوانی حاکم بر کشور می تواند نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی در زمینه های مختلف ایفا کند.
وی با اشاره به فعالیت نیمه کاره رو به افول برخی کارخانجات در سیستان و بلوچستان گفت: تقویت و احیای فعالیت این کارخانه ها نیازمند افزایش سطح مهارت در میان جوانان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: 355 نفر به مرحله داوری جشنواره استانی امتنان راه یافتند که پس از ارزیابی های مختلف 14 واحد کار، کارگر و گروه کار نمونه در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات انتخاب شدند.
مهرداد جهاندیده ترویج فرهنگ کارآفرینی، ایجاد روحیه تعامل و همکاری، توسعه کسب و کار و کارآفرینی و معرفی افراد موفق این بخش ها را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: همچنین به مناسبت هفته کار و کارگر هزار و 300 نفر از کارگران نمونه در سراسر سیستان و بلوچستان مورد تقدیر قرار می گیرند.
دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: کارگران با تقدیم 14 هزار شهید به انقلاب وفاداری خود را به آرمان های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده اند.
حسینعلی اکبری افزود: امروزه نیز قشر کارگر در بدترین شرایط اقتصادی و با کمترین حقوق و معوقه های زیاد با اقتدار پای آرمان های انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند.
وی ادامه داد: نبود امنیت شغلی و قراردادهای موقت کار، سوء استفاده از بیکاری جامعه در پرداخت دستمزد پایین، حقوق های معوقه فراوان در شهرداری ها، طرح آبیاری دشت سیستان و یا راه و شهرسازی، کمرنگ شدن فعالیت تعاونی مسکن کارگری، بیمه و درمان کارگران از مهمترین مشکلات این قشر است.
وی از مسئولان استانی تقاضا کرد در رفع موانع تولید، بیمه کارگران ساختمانی، نظارت بر ورود کالای قاچاق، تجهیز محل استراحت کارگران و فراهم شدن زمینه حضور نماینده قشر کارگری در کمیسیون ها و کارگروه های کارگری همکاری بیشتری داشته باشند.
وی همچنین پیگیری مصوبات سفر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به سیستان و بلوچستان که مهمترین آنها تهیه امکانات سخت افزاری در بیمارستان تامین اجتماعی، ایجاد درمانگاه در سراوان و خرید دستگاه سونوگرافی و سی تی اسکن در زابل بود را خواستار شد.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از 14 واحد کار، کارگر و گروه کار نمونه در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
3042**6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آرمان های امام راحل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیکاری خانواده صنعت موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است