Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:21:36 GMT

مسیر آزادراه مراغه هشترود مزارع تحقیقاتی را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۳۶۸

مسیر آزادراه مراغه هشترود مزارع تحقیقاتی را تهدید می کند

به گزارش ایرنا، صابر گلکاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران مراغه افزود: با وجود اهمیت ساخت این آزادراه، نحوه اجرا و عبور آن از بخش میانی این ایستگاه مورد اعتراض موسسه بوده و در جلسات مختلف اعتراضات خود را در این زمینه اعلام کرده ایم.
وی گفت: با اجرای واریانت (اولین اقدام برای مشخص کردن مسیر) فعلی آزادراه، قطعات تحقیقاتی و نمونه این موسسه که حدود 100 هکتار است به طول چهار کیلومتر تخریب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلکاری افزود: با توجه به تعهدات پیش روی این موسسه در تولید بذر و تحقیقات پایه ای، در صورت تخریب بخش تحقیقاتی و تضعیف زیرساخت های آن وزارت جهاد کشاورزی معطل موسسه نشده و امکان انتقال آن را به سایر نقاط کشور فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به مخاطرات پیش رو، جلسات متعددی با حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در خصوص عبور آزادراه از این موسسه انجام شده است.
وی اضافه کرد: در این جلسات، واریانت و مسیر جدید آزادراه به وزارت راه و مجری طرح پیشنهاد و با آن موافقت شده است ولی تاکنون اقدام و نتیجه ملموس و قطعی در این خصوص انجام نگرفته است.
گلکاری گفت: در مسیر جدید پیشنهادی، آزادراه از ضلع شمالی این موسسه عبور کرده و با اجرای آن شاهد کاهش هزینه برای مجری طرح و نیز عدم تخریب مزارع تحقیقاتی این موسسه خواهیم بود.
وی ادامه داد: این موسسه با توجه به کم آبی و افزایش مزارع و اراضی دیم در سراسر کشور نقش مهمی در ایجاد بازده بالای محصولات کشاورزی در مناطق خشک و کم آب ایفا می کند.
گلکاری اضافه کرد: از این رو، بسیاری از استان های کشور و شهرستان ها در نقاط مختلف از یافته های تحقیقاتی و پژوهشی این موسسه بهره می گیرند و از این لحاظ موسسه تحقیقات دیم کشور نقش مهمی در آینده کشاورزی این مرز و بوم ایفا می کند.
وی با اشاره به قدمت 25 ساله موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه افزود: هم اکنون این موسسه در قالب پنج ایستگاه اصلی در شهرستان های کرمانشاه، گچساران، شیروان، سنندج و مراغه و 16 مرکز استانی در زمینه تحقیقات و تولید بذر فعالیت می کند.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 480 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه کشاورزی دیم با نظارت این موسسه در سراسر کشور اجرا شده است.
گلکاری اضافه کرد: هم اکنون نیز سه طرح بین المللی با مشارکت سیمیت (موسسه بین المللی تحقیقات غلات) و 2 طرح نیز با همکاری ایکاردا (مرکز تحقیقات بین المللی کشاورزی در مناطق خشک) توسط این موسسه در زمینه کشاورزی دیم و بذر در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور وابسته به سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد و ایکاردا فعالیت‌ های تحقیقاتی خود را از سال 1371 در پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمائی سردسیری، گرمسیری و نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور آغاز کرد.
مرکز این موسسه در شهرستان مراغه بوده که افزایش عملکرد محصولات زراعی دیم شامل غلات (گندم نان، گندم دوروم، جو و تریتیکاله )، حبوبات ( نخود و عدس)، دانه های روغنی ( کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه از مهمترین اهداف این موسسه است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آذربایجان شرقی استان های کشور راه و شهرسازی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال)، محور هراز مسیر(جنوب به شمال) و آزادراه تهران - شمال مسیر(جنوب به شمال) ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده انتهای آزادراه

- ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های آب اسک و شاهاندشت

- ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) محدوده شهر دماوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های مهرشهر و پل فردیس

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده فیروز بهرام

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد

محورهای مسدود شریانی

رودبار جنوب – ایرانشهر

طبس – اصفهان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

اردکان – هامانه

گنبد – سه راهی کلاله

یزد – خضرآباد

مروست – هرات

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

کد خبر 746330

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه