Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@22:08:15 GMT

وفس روستای برتر در گردشگری نجوم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۱۳۱

وفس روستای برتر در گردشگری نجوم

به گزارش برنا از اراک ، سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: امروزه گردشگران بسیاری به دنبال  سفر به مناطق بکر طبیعی و کمتر شناخته شده هستند تا انواع این موهبت را تجربه کنند. گردشگری نجوم نیز به عنوان بخشی از گردشگری فعال در بسیاری از کشورها، در حال انجام است که توانسته بازار مطلوب اقتصادی و علمی را به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت هایی که در حوزه گردشگری در مکان هایی خارج از محیط عادی زندگی خود به منظور رصد آسمان و ستاره ها، با هدف و انگیزه علمی، ماجراجویی، سرگرمی و آموزش انجام می پذیرد را گردشگری نجوم می گویند که یکی از جاذبه های مهم در رویکردهای نوین گردشگری است. در استان مرکزی نیز با توجه به پتانسیل ها و شرایط جغرافیایی در برخی از مناطق استان می توان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نجوم بهره برد.

او در ادامه  گفت: یکی از مناطق روستایی که پتانسیل این نوع گردشگری را دارند و می توانند برای آن منطقه در آمدزایی را به همراه داشته باشد روستای هدف گردشگری  وفس در شهرستان کمیجان است زیرا که آسمان زیبای این روستا در تلسکوپ بسیاری از ستاره شناسان غرب کشور جای گرفته و همواره مورد استفاده قرار می گیرد.

حسینی افزود: این منطقه جهت رصد از ویژگی های آب و هوایی بسیار مطلوب و منحصر بفردی برخوردار است و همچنین دوری از آلودگی هوا و آلودگی نوری که از عوامل جدی در ایجاد یک نقطه مطلوب برای رصد به شمار می رود از ویژگی های وفس است. آسمان روستای وفس جزو برترین های آسمان های ایران است و پتانسیل یک منطقه بکر برای این نوع گردشگری را دارد .

  او اظهار کرد: تحقق اهداف در این امر مهم نیازمند تلاش بیشتر و آموزش ترویج علم نجوم با همکاری موسسات رصد استان است و می تواند زمینه ساز این نوع گردشگری با توجه به پتانسیل های موجود باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان گفت: یک مجوز احداث اقامتگاه بومگردی در این روستا صادر شده تا به غیر از استقرار ستاره شناسان، امکان تجربه یک زندگی بومی و استفاده از مواهب آن نیز برای ایشان ممکن شود. این امر باعت استقرار مطلوب گردشگران در این روستا و از سوی دیگر توانمند شدن جوامع محلی می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا استان مرکزی تلسکوپ گردشگری نجوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین خلعتی ظهر سه شنبه در بازدید از مرکز خرید گندم شبانکاره شهرستان دشتستان بیان کرد: آغاز فعالیت خرید گندم به عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی توسط این شرکت از سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بود و امسال دومین سال فعالیت این مرکز است.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر افزود: با توجه به برنامه‌های الگوی کشت در جهت افزایش تولید محصولات استراتژیک مانند گندم در این منطقه، تجهیز این مرکز خرید نقش مؤثری در حمایت ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان منطقه خواهد داشت و مورد استقبال قرارگرفته است.

وی گفت: این مرکز خرید واقع در اراضی روستای دهداران با وجود انبار سه هزار تنی و فراهم شدن شرایط اولیه آماده ارائه خدمت به کشاورزان منطقه شده است که در ادامه فعالیت نیاز مند بهبود شرایط شامل مسیر دسترسی آسفالته، محوطه سازی و تعمیرات مورد نیاز انبار خواهد بود.

وی با اشاره به پیش بینی‌های شرایط جوی خواستار توجه و دقت بیشتر در جمع آوری، ذخیره سازی و نگهداری محصول توسط عوامل خرید و لزوم تسریع در حمل و جمع آوری گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به مراکز ذخیره سازی سرپوشیده شد.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر در جریان این بازدید با اعضا هیأت مدیره شرکت و مدیر عامل شرکت دیدار و راهکارهای بهینه سازی ارائه خدمات و افزایش نقش شرکت در ارائه نهاده‌ها و کمک به افزایش کارایی تولید در قالب تشکل‌های را تبیین و ارکان شرکت با اعلام آمادگی همکاری به ارائه نظرات پرداخت.

کد خبر 6099413

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری هفته نجوم اعلام شد
  • گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش | یخچال کله قندی ۲۷۰ساله در حوالی پایتخت
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • شعار ثبت نام؛ ثبت‌نام مطلوب و خانواده مداری است
  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • تغییر جدید در خط ۴۷ اتوبوسرانی اصفهان
  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد