Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@08:56:16 GMT

برگزاری اجتماع منتظران در ۴۴ بقعه متبرکه گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۵۲۵

برگزاری اجتماع منتظران در ۴۴ بقعه متبرکه گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: مراسم اجتماع منتظران در ۴۴ بقعه شاخص گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اعلام کرد: همزمان با برگزاری جشن نیمه شعبان در سراسر کشور، سلسله مراسم اجتماع منتظران در 44 بقعه متبرکه شاخص استان گیلان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: احیای شب نیمه شعبان، سخنرانی وعاظ و روحانیون اعزامی و مبلغان بومی، انجام تبلیغات محیطی، قرائت دعای کمیل و زیارت جامعه کبیره از دیگر بخش‌های اجتماع منتظران است.

 

علیزاده اظهار داشت: در برخی بقاع برگزار کننده اجتماع منتظران سفره ساده سحری هم برای شرکت کنندگان در مراسم برپا می‌شود.

 

 وی اعلام کرد: در بقاع شاخص استان گیلان در صبح روز نیمه شعبان دعای ندبه قرائت می‌شود.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه صلواتی را از دیگر بخش های مراسم اجتماع منتظران برشمرد و گفت: خیمه‌های معرفت به مناسب ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) از امروز تا جمعه در بقاع مجری برپا خواهند بود.

 

 وی یادآور شد: با توجه به اینکه نیمه شعبان از بزرگترین اعیاد مسلمانان و جهان تشیع است تدبیر شده تا مراسم اجتماع منتظران برای مخاطب نوجوان همراه با مسابقات فرهنگی و قرآنی باشد.

 

علیزاده، امید آفرینی و تهذیب جامعه را از برکات نشر فرهنگ انتظار و مکتب مهدویت دانست و گفت: جامعه منتظر از هیچ تلاشی برای تدارک و زمینه سازی واقعه عظیم ظهور دریغ نمی‌کند.

 

 وی خودسازی و تلاش برای دیگر سازی و در نهایت جامعه‌سازی را گام‌های مهم برای زمینه سازی ظهور خواند و اظهار داشت: حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) نتیجه تلاش همه انبیای الهی است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) است.

 

علیزاده تصریح کرد: علت همه دشمنی‌های دنیای استکبار با جمهوری اسلامی ایران، داعیه دار بودن نظام اسلامی برای تدارک مقدمات ظهور است.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان مجلس روز ملی خلیج فارس نمایشگاه کتاب تهران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد ۱۰ اردیبهشت جشن های نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مقام معظم رهبری اجتماع منتظران در گیلان احیای نیمه شعبان جشن نیمه شعبان نیمه شعبان اداره اوقاف گیلان مدیرکل اوقاف گیلان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند

طی مراسمی که روز گذشته برگزار شد، یونانی‌ها مشعل المپیک را کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در فاصله سه ماه مانده تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بیست‌وششم آوریل مصادف با هفتم اردیبهشت، یونانی‌ها با برگزاری مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بار بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر (۱۸۹۶) برگزار شد، مشعل المپیک ۲۰۲۴ را به کمیته برگزاری این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

پس از پایان سفر ۱۱ روزه مشعل المپیک در یونان، این مشکل توسط آنتیگونی نتریسمپیوتی المپین دوومیدانی یونان وارد ورزشگاه شد و سپس تحویل گابریلا پاپاداکیس، دارنده مدال طلا و نقره المپیک در رشته اسکیت شد و او نیز این مشعل را به بئاتریس هس دارنده مدال طلای شنای پارالمپیک فرانسه تحویل داد. به این ترتیب سفر و ماجراجویی مشعل المپیک در فرانسه آغاز شد.

در این مراسم هزاران تماشاگر و مقامات متعددی از جمله سر میانگ نگ نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک و عضو هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، رابین میچل رئیس کمیسیون هماهنگی IOC پاریس ۲۰۲۴ و IOC حضور داشتند.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس در این مراسم اظهار کرد: فرانسه آماده میزبانی از المپیک است و مشعل المپیک به‌زودی از طریق بندر مارسی به فرانسه خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748411

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون