Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:40:45 GMT

مرز خسروي و چيلات در اربعين بازگشايي شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۵۸۲

مرز خسروي و چيلات در اربعين بازگشايي شود

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير کشور در ديدار معاون وزير کشور عراق ابراز اميدواري کرد در مراسم اربعين سال جاري شاهد بازگشايي مرزهاي خسروي و چيلات باشيم.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي وزارت کشور، عبدالرضا رحماني فضلي روز سه شنبه در ديدار سپهبد محمد بدر اظهارداشت: مراسم اربعين حسيني در سال گذشته منظم تر، بهتر، آرام تر و باشکوه تر سال هاي گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: وزارت کشور عراق در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسيار زيادي انجام داد و همچنين مرزها در دو طرف به خوبي کنترل شد که اين موجب شد خروج غيرمجاز در مرزها نداشته باشيم.
وزير کشور تصريح کرد: رييس‌جمهوري اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاري مراسم اربعين حسيني را مثبت توصيف و تشکر کردند و بنده نيز در نامه اي به رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاري مراسم اربعين حسيني و همکاري دولت و وزارت کشور عراق تاکيد کرده ام که توفيقات حاصل شده نتيجه اين همکاري ها است.
رحماني فضلي اظهار داشت: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به بازگشايي نشدن مرز خسروي باوجود توافق هاي قبلي بود که اميدواريم با توجه به تفاهم نامه جديد در مراسم سال جاري شاهد بازگشايي گذرگاه‌هاي جديد خسروي و چيلات باشيم.
وي ابراز اميدواري کرد با همکاري بيش از پيش ايران و عراق بتوانيم مراسم اربعين حسيني را در سال جاري با شکوه تر از گذشته برگزار کنيم.
همچنين سپهبد محمد بدر معاون وزير کشور عراق در اين ديدار با بيان اين که امسال براي نخستين بار شهر سامرا براي زائران اربعين حسيني بازگشايي مي‌شود، گفت: براساس دستور نخست وزير و وزير کشور عراق تمامي خدمات و امنيت زائران اربعين تامين مي شود.
وي تصريح کرد: نسبت به بازگشايي گذرگاه‌هاي جديد شخص نخست وزير بر اين موضوع تاکيد داشتند و اين کار انجام خواهد شد، همچنين در يادداشت تفاهم نامه جديد هم بازگشايي گذرگاه‌هاي خسروي و چيلات مورد تاکيد قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا، سال گذشته باوجود امضاي موافقت نامه و تلاش هاي ايران براي تجهيز زيرساخت هاي مرز خسروي، کشور عراق از بازگشايي اين مرز خودداري کرد.
سيام**9103**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال