Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@00:07:58 GMT

حجم سد زاینده‌رود به ۱۹۴ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۷۹۷

حجم سد زاینده‌رود به ۱۹۴ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام وضعیت نامطلوب سدهای سمیرم گفت: حجم آب ذخیره شده در سد حنا هم‌اکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۳۷درصد کاهش داشته است.

به گزارش «انرژی امروز« از وزارت نیرو، حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، متوسط دراز مدت حجم این سد را ۲۳ میلیون متر مکعب ذکر و تصریح کرد: نسبت به میانگین بلندمدت حجم این سد ۹۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساسانی افزود: وضعیت دیگر سدهای سمیرم نیز خوب نبوده و سد قره آقاچ با ۵۵ درصد کاهش نسبت به میانگین دراز مدت هم اکنون ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب ذخیره آب دارد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان دبی آب ورودی به سد حنا را ۷۵ لیتر بر ثانیه و دبی ورودی به سد قره آقاچ را ۴۵ لیتر بر ثانیه اعلام نمود و خاطر نشان کرد: این دبی با بارش‌های اخیر به این میزان رسیده است.
ساسانی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی در سمیرم، توسعه بهره برداری منابع آب زیرزمینی در دشت‌های سمیرم، مهرگرد، کمه و قبرکیخا در استان اصفهان سال گذشته ممنوع اعلام شد.
وی تصریح کرد: درراستای اجرای مواد ۴ و ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی آن و با هدف صیانت از منابع آب موجود، پیشنهاد ممنوعیت دشت‌های سمیرم، کمه، قبرکیخا و مهرگرد واقع در استان اصفهان در سال ۹۶، به شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه شد و برای چهار سال ممنوعیت این دشت‌ها مورد تصویب وزارت نیرو قرار گرفت تا از افت بیشتر آب زیرزمینی این دشت‌ها جلوگیری به عمل آید.
ساسانی هم چنین، ذخیره کنونی سد زاینده رود اصفهان را ۱۹۴ میلیون مترمکعب که معادل ۱۳ درصد حجم کل مخزن است، اعلام و تآکید نمود: با توجه به شرایط موجود حداقل صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب شرب و بهداشت ضروری است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز