Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر جهانی شوش با قدمت بیش از ۷ هزار ساله و دارا بودن دو اثر ثبت‌جهانی قطب مهم گردشگری استان خوزستان به حساب می‌آید و سالانه هزاران گردشگر خارجی از این شهر بازدید می‌کنند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، شهرستان شوش به دلیل آب و هوای خاص در بهار و دارا بودن دو اثر ثبت جهانی قطب مهم گردشگری استان خوزستان به حساب می‌آید و همه ساله در ایام نوروز گردشگران زیادی از این شهر بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قصد بازدید از شهر جهانی شوش را دارید می‌توانید از راه زمینی یا راه آهن به کهن شهر جهان سفر کنید فراموش نکنید بهترین موقع برای بازدید از این شهر باستانی و تاریخی زمستان و بهار است زیرا در اسفند و فروردین ماه هوای منطقه بسیار مطبوع و دلپذیر دارد.

امکانی که می‌توان دیدن آنها برای هر گردشگری در شهرستان شوش  جالب و جذاب باشد زیاد هستند که از جمله آنها می‌توان به زیگورات "چغازنبیل"، قلعه شوش، موزه شوش و هفت تپه، حرم حضرت دانیال نبی(ع)، مقبره دعبل خزاعی، کاخ آپادانا، شهر شاهی، کاخ شاوور، ایوان کرخه شوش، زیستگاه گوزن زرد ایرانی(پارک ملی کرخه)، یادمان شهدای فتح‌المبین، یادمان شهدا فکه، رودخانه شاوور، رودخانه کرخه و تالاب بامدژ اشاره کرد.

بازدید گردشگران خارجی از شهر جهانی شوش

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوش اظهار داشت: بیش از  6 هزار گردشگر خارجی از یکم تا 13 فروردین سال‌جاری از جاذبه‌های گردشگری شهرجهانی شوش دیدن کردند.

وی گفت: در ایام نوروز امسال بیش از 84 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر شوش دیدن کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوش افزود: گردشگران خارجی و مسافران نوروزی در سفر به شهر جهانی شوش از آثار تاریخی، کاخ آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، موزه شوش، قلعه شوش، معبد جهانی زیگورات "چغازنبیل" و آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع) دیدن کردند

رسانه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های شوش ورود کنند

عبدالحسن آل‌کثیر معاون فرماندار شهرستان شوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شوش اظهار داشت: شهرستان شوش از ظرفیت‌های بالایی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و مذهبی برخوردار است.

وی به ظرفیت‌های بالای شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: باید برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان شوش تلاش بیشتری شود.

معاون فرماندار شوش افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان شوش ورود کنند.

وی بر لزوم معرفی پتانسیل‌های شهرجهانی شوش از سوی صداوسیما و رسانه‌های این شهرستان تاکید کرد

 باید از ظرفیت‌های شهرستان شوش استفاده شود

جولیا هاس سفیر سوئیس در ایران در سفر به شهرجهانی شوش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول 4 سال که سفیر کشور سوییس در ایران بوده ام تاکنون 3 بار به شهر شوش سفر کرده‌ام.

جولیا هاس به مشکل نبود هتل و مهمانسرا در شهرستان شوش اشاره کرد و افزود: همه می‌دانید زمانی که توریست‌ها و گردشگران خارجی به این شهر سفر می‌کنند به‌خاطر نبود هتل و مهمانسرا نمی‌توانند در این کهن شهر بمانند و برای اقامت به شهرهای همجوار می‌روند، کشور سوئیس آمادگی هرگونه همکاری برای ساخت هتل و جذب توریست به ایران است.

سفیر سوئیس بیان کرد: باید سرمایه‌گذاری در جذب گردشگری و توریست صورت گیرد و تا زمانی که در شهرستان شوش هتل‌های متعدد و مهمانسرا ساخت و ساز نشود  آمار گردشگران و توریست‌ها بالاتر که نمی‌رود بلکه پائین تر نیز خواهد آمد و نیاز است که مسئولان شهرستان شوش با یک اتحاد و همدلی آن هم در عمل نسبت به ساخت و ساز هتل از همین فرد‌ا کمر ‌‌‌‌‌‌همت خود‌ را ببندند و ما هم این این اتحاد را ببینیم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

سفیر سوئیس در ایران گفت: شهرستان شوش دارای پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری بالایی است که باید با دعوت از شرکت‌های سوییسی و آشنا کردن این شرکت‌ها با ظرفیت‌های شوش زمینه‌های پذیرش و افزایش گردشگر را فراهم آوریم.

جولیا هاس با اشاره به وجود چندین بنگاه مسافرتی مختص ایران در کشور سوییس تصریح کرد: انتظار می‌رود در 5 سال آینده شاهد افزایش 10 برابری این شرکت‌ها در کشور سوییس باشیم.

وی ادامه داد: شوش را داری پتانسیل های بسیار استراتژیک دانست و در این زمینه اظهار داشت: در این 30 سال خدمتم به عنوان دیپلمات بزرگترین پتانسیل جهانی را در شوش مشاهده کردم که در کمتری از جهان سراغ دارم که تاریخ، صنعت، اقتصاد، کشاورزی، آب فراوان،  زمین‌های حاصلخیر،  کاغذ، چوب، نیشکر، گندم، ذرت،  کلزا و غیره  را به صورت یکجا در خود جا داده باشد، اما بدانید این ظرفیت‌ها  یک زمانی از دست می‌رود و باید از این فرصت استفاده کنید.

سفیر سوئیس گفت: شوش یک شهر باستانی و تاریخی است که دارای جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌های بالایی در جهت جذب توریسم است.

جولیا هاس ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته جهت خدمات‌رسانی برای گردشگران شاهد افزایش تعداد توریست‌ها در این شهرستان باشیم.

به گزارش تسنیم، شهرستان شوش با جمعیتی بالغ بر دویست هزار نفر و دارای 220 روستا در شمال غربی استان خوزستان قرار دارد، وجود جاذبه‌های تاریخی،طبیعی، مذهبی و گردشگری باعث متمایز شدن این شهرستان نسبت به سایر مناطق مجاور خود شده است.

گزارش از سجاد عبیدی‌پور

انتهای‌پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشور‌های هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.   او بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقد شده است، تصریح کرد: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات است.   ثابت اقلیدی خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی دارند.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات است، اما با رایزنی انجام شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.   او بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آنها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی باز می‌گردد. پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شده که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.   ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری است.

دیگر خبرها

  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان