Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@14:13:44 GMT

مدیر فیسبوک به چه سوالاتی جواب نداد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۱۳۹۴

مدیر فیسبوک به چه سوالاتی جواب نداد؟

در جلسه چهار ساعته زاکربرگ با نمایندگان کنگره آمریکا، سوالات عجیبی رد و بدل شده است.

ایتنا: در این جلسه چهار ساعته، زاکربرگ زیر بمباران سوال و انتقاد قرار گرفت، ولی در میان صد‌ها خبر و گزارشی که پیرامون این موضوع منتشر شده است، تحلیلگران سایت بیزینس اینسایدر به سوالاتی که مدیر میلیاردر فیس‎بوک به آن‌ها پاسخی نداده یا به اصطلاح زیر سیبیلی رد کرده، توجه نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت emaratalyoum، در اینجا چند مورد از این سوالات را که بعضاً عجیب و غریب هستند، می‌آوریم:

۱. برنامه‌هایی که فیس‎بوک آن‌ها را به خاطر نقض قوانین انتقال داده مسدود کرده کدام است؟

۲. تعداد حساب‌های مرتبط با «آژانس تحقیقاتی اینترنت» چند تاست؟
طبق برخی گفته‌ها، دولت روسیه وظیفه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده آژانس تحقیقاتی اینترنت موسوم به IRA قرار داده بود که دفتر مرکزی آن در سن پترزبورگ واقع است.

۳. شرکت کمبریج آنالیتیکا با ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ همکاری داشته است. آیا در آن زمان کسی از کارکنان فیس‎بوک با آن شرکت تعامل داشته است؟

۴. آیا روسیه صفحات غیرواقعی و فیک در فیس‎بوک تعبیه کرده است؟

۵. آیا امکان دارد که داده‌های کمبریج آنالیتیکا در روسیه ذخیره شده باشد؟

۶. پس از آن که یک کاربر حساب خود را در فیس‎بوک یا اینستاگرام حذف کند، چه مدت فیس‎بوک اطلاعات وی را نزد خود نگهداری می‌کند. آیا از این داده‌ها در نسخه‌های پشتیبان هم نگهداری می‌شود؟

۷. آیا مقامات دولتی یا فدرال می‌توانند رفتار‌های کاربران این شبکه اجتماعی را رصد و ردگیری کنند (با دستور یا بدون دستور دولتی)؟

۸. بر اساس قانون حفاظت از داده‌ها، شهروندان اروپایی نسبت به استفاده دیگران از اطلاعات آن‌ها برای اهداف بازاریابی می‌توانند اعتراض کنند. آیا کاربران فیس‎بوک نیز در آمریکا از چنین حقی برخوردار هستند؟ سازوکار فیس‎بوک در این خصوص چیست؟

۹. آیا کسی پاسخگوی این اشتباه‌ها هست؟

 

 

۱۰. ضوابط و شرایطی که فیس‎بوک برای تبلیغات انتخاباتی به دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون پیشنهاد کرده چه بوده است؟

۱۱. اطلاعاتی که فیس‎بوک در گذشته با روسیه به اشتراک گذاشته چه بوده است (اگر چنین اطلاعاتی وجود داشته باشد)؟

۱۲. چگونه می‌توان مدل کسب‌وکار فیس‎بوک را با هدف حمایت از حریم خصوصی کاربران تغییر داد؟

۱۳. پس از اجرای قانون اروپایی حمایت از داده‌های عمومی، فیس‎بوک در اروپا به چه وضعیتی دچار خواهد شد؟

۱۴. آیا می‌توان فیس‎بوک را ملزم کرد که با هدف کاهش جمع‌آوری و استفاده از داده‌های کاربران، تمام تنظیمات پیش فرض را تغییر دهد؟ لینک کوتاه خبر: farda.fr/003OJy

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: چهار متهمی که با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چندی پیش یکی از شهروندان مراجعه و مدعی شد که شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده ۱۰۰ میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی، از او کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند و شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر چهار عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان گفت: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات پلیس هشدار داده به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعا کلاهبرداری است.

وی یادآور شد: هیچ سازمان دولتی و نهادی اعم از صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و دیگر نهادها با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تایید منشا این تماس‌ها نیست.

سرهنگ معظمی گودرزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903414

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟
  • (ویدئو) معلم عربی محمد بحرانی جواب او را داد
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • (ویدئو) پاسخ‌های عجیب احمدرضا عابدزاده به سوالاتی درباره غذا
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست