Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@21:10:35 GMT

تعداد خانوارهای ایرانی تحت پوشش کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۱۷۳۵

صراط:

علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه بیش از یک و نیم میلیون خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: این خانوار‌ها غالباً شامل زنان سرپرست خانوار، سالمندان و ایتام می‌شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه اعتبار ۷۵ درصد از خدمات کمیته امداد از محل کمک‌های دولتی تأمین می‌شود، ابراز داشت: مشارکت مردمی فقط ۲۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از مددجویان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای همکاری با خیریه‌ها در سرفصل درمان، جهیزیه، آموزش و تحصیل، اشتغال، مسکن و معیشت اختصاص داد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، دو سوم از مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد تحت حمایت مؤسسه‌های خیریه هستند.

وی یکی از رویکرد‌های این نهاد را ماندگار کردن تأثیر کار خیر دانست و افزود: بخش اعظمی از کار خیر در کشور صرف اموری می‌شود که ماندگاری آن کم است، اما کمیته امداد تلاش می‌کند در تعامل با مؤسسه‌های خیریه این امر را به سوی توانمندسازی نیازمندان هدایت کند.

ذوالفقاری اظهار داشت: هم‌افزایی کمیته امداد با خیریه‌ها با محوریت مددجویان مشترک موجب هدایت منابع مالی کمیته امداد به‌سوی مناطق محرومی شده است که هیچ موسسه خیریه‌ای در آن‌ها فعال نیست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به تجربه ۴۰ ساله کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان، گفت: علاوه بر یکسان‌سازی، تعاریف و دستورالعمل‌ها در امور خیرخواهانه، ضرورت هم‌افزایی امکانات و دانش در این زمینه نیز وجود دارد؛ بر این اساس این کمیته امداد آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار سایر فعالان امور خیریه قرار دهد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ کمیته امداد شهر قدس،اردویِ جهادیِ پزشکی برپا کرد. بینایی سنجی، شنوایی سنجی ،غربالگری، پزشک بانوان و مشاوره،از جمله خدمات ارائه شده در این اُردوی جهادی بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار