Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:30:10 GMT

نشست‌های بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۳۴۳۳

نشست‌های بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی؛ این بنیاد امسال با دو غرفه مجزا و نشست‌های متفاوت در سالن بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

این بنیاد به عنوان متولی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، ضمن حضور در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، نشست ­هایی را با حضور رئیس و معاونان بنیاد سعدی و همچنین فارسی آموزانی از کشور‌های روسیه، صربستان، کره جنوبی، بنگلادش، هند، غنا، مالزی، سریلانکا، آمریکا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار می‌کند.

فارسی آموزان میهمان غرفه بنیاد سعدی که درحال حاضر در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی مشغول تحصیل هستند، در نشستی از علت علاقه خود به زبان فارسی و یادگیری آن و ویژگی‌های ادبیات فارسی خواهند گفت.

اولین نشست بنیاد سعدی رونمایی از کتاب آموزش زبان فارسی «مینا» جلد ۲ خواهد بود که به همراه کتاب‌های فرهنگستان زبان وادب فارسی، بنیاد دایره المعارف اسلامی، شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و کتاب مرجع با حضور دکترحدادعادل و مولفان انجام خواهد شد.

در همین روز نشست ادبی «مقایسه تطبیقی ادبیات معاصر ایران و بنگلادش و نقش استادان زن بنگالی در گسترش زبان و ادبیات فارسی در این کشور» با حضور حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی، سفیر، نویسندگان و استادانی از بنگلادش و همچنین نویسنده مطرح ایران مصطفی مستور، برگزار خواهد شد.

سید باقرسخایی، دبیر بنیاد سعدی و سفیر سابق کشور‌های خلیج فارس و تونس، موضوع «نقش زبان فارسی در دیپلماسی عمومی» و فرهاد پالیزدار، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی «وضعیت زبان فارسی در جهان» را در نشست روز سه شنبه، ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ تشریح خواهند کرد.

همچنین رونمایی از کتاب‌های «چارچوب»، «گام اول با زبان واسط عربی»، ویرایش دوم «ایرانشناسی» باحضور دکتررضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و دیگر مولفان انجام خواهد شد.

بنا بر اعلام این خبر، رونمایی از کتاب بعزاوی، نویسنده کشور تونس، با عنوان «رحله بالف رحله» (یک سفر مانند هزار سفر) با حضور این نویسنده و نمایندگانی از بنیاد سعدی و تونس ازدیگر برنامه‌های بنیاد سعدی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

برنامه بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران