Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@04:10:13 GMT

ویزای عراق برای اربعین لغو می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۵۲۱۶

ویزای عراق برای اربعین لغو می‌شود؟

به گزارش پارس نیوز، 

ناصر حویزاوی روز سه شنبه افزود: مسئولان عراقی قول داده اند امسال برای زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر می‌کنند ویزای الکترونیکی صادر شود.

وی با بیان اینکه با صدور روادید الکترونیکی، دیگر امکان جعل در آن وجود ندارد افزود: در سال‌های گذشته سوء استفاده برخی و صدور ویزای جعلی مشکلاتی برای زائران به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه گفت: فرایند صدور روادید در دست سفارت خانه و کنسولگری‌های عراق است و سازمان حج و زیارت هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

حویزاوی افزود: در مذاکره با مقام‌های کنسولگری عراق در اهواز، دقت و سرعت برای صدور روادید الکترونیکی مورد تاکید بوده و تلاش شده محدودیت‌های زمانی برای صدور روادید در فاصله پنجم تا ۲۲ صفر در خوزستان نداشته باشیم.

وی با رد شایعه حذف روادید برای سفر زائران اربعین حسینی در سال جاری گفت: صدور روادید به منظور کسب درآمد برای دولت عراق مهم و تعیین کننده است از این رو به هیچ وجه نباید انتظار داشت روادید برای زائران اربعین حسینی حذف شود.

در سال‌های گذشته ازدحام بیش از حد زائران و محدودیت صدور ویزا در دفاتر اهواز، سوسنگرد، خرمشهر و آبادان مشکلاتی برای زائران مشتاق به وجود می‌آورد.

در اربعین پارسال هزینه صدور روادید، بیمه و هلال احمر برای هر زائر ایرانی ۲ میلیون و یکصد هزار ریال بود.

به گزارش ایرنا مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، شلمچه در ۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر و مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی در کشور هستند.

در اربعین سال ۱۳۹۶ حدود ۶۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۳۸۰ هزار زائر از پایانه چذابه به عتبات عالیات عزیمت کردند.

هشتم آبان ۱۳۹۷، روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

همه ساله بر تعداد زائران اربعین حسینی که با شور و اشتیاق وصف ناشدنی خود را به کنگره عظیم اربعین در کربلای معلی می‌رسانند، افزوده می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: درآمد دولت هلال احمر امام حسین عراق پارس اربعین ویزا پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات