Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص طب ایرانی خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب را یکی از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو دانست.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، نعمت الله مسعودی متخصص طب ایران در خصوص علل بروز شوره سر اظهار داشت: شوره سر با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش می‌توان آن را بر روی سر مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این پوسته‌های سفید رنگ در لابلای مو‌ها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است گفت: پوست سر بطور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌گردند. درصورتیکه این روند به شکل غیرعادی تسریع گردد، تعداد سلول‌های مرده افزایش یافته و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست تشکیل «شوره سر» را می‌دهند.

مسعودی افزود: یکی از عوامل موثر در بروز شوره سر مشکلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست وعدم هضم غذا است همچنین عدم داشتن تغذیه صحیح و کمبود‌های تغذیه‌ای (کمبود ویتامین‌ها و...) از دیگر عوامل موثر در بروز شوره سر است.

این متخصص طب ایرانی خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب را یکی دیگر از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو دانست.

مسعودی با بیان اینکه استرس‌های روحی و اختلالات عصبی نیز می‌توانند در ریزش مو و شوره سر نقش بسزایی ایفا کنند توضیح داد: این مشکلات با اثراتی که بر روی خون افراد می‌گذارند می‌توانند باعث ریزش موی افراد شوند.

وی در خصوص درمان این عارضه توضیح داد: شناسایی و برطرف کردن مشکلات گوارشی و عصبی و همچنین تغذیه مناسب می‌تواند نقش بسزایی در درمان این عارضه داشته باشد، همچنین باید توجه داشت استفاده از شامپو‌ها و لوسیون‌ها باید بر اساس تشخیص پزشک انجام شود.

منبع:فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • تقویت کننده موی مردانه
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها