Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اساس دعوت جهانی امام زمان (عج) برای تشکیل امت واحده، گفت وگو برپایه استدلال، منطق، علم و ... است و به این دلیل که این گفت وگوها در شرایط صحیح صورت می گیرد، موجب پذیرش پیروان دیگر ادیان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی لطفی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت و گو با خبرنگار سرویس مهدویت خبرگزاری شبستان که به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) و نامگذاری آخرین روز دهه مهدویت به نام «مهدویت، امت واحده و انتظار جهانی» انجام شد، در پاسخ به این سوال که امام زمان (عج) با چه رویکردها و برنامه هایی، تمامی مردم جهان را زیر یک پرچم واحد جمع می کنند، اظهار کرد: منجی باوری یک اعتقاد فرادینی است و در ادیان مختلف اعم از بشری و الهی، اعتقاد به منجی آخرالزمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در میان پیروان دین اسلام، یهودیت، مسیحیت، بودا، زرتشت و ... این باور مطرح است که منجی آخرالزمان بعد از ظهور یک دین واحد ارائه خواهد کرد و براین اساس، ایشان تمام جهانیان را نجات خواهد داد.

 

لطفی با اشاره به راهکارهای امام زمان (عج) برای یکی کردن دین مردمان جهان، افزود: در ادیان دیگر به روش ها و راهکارهای ایشان اشاره ای نشده است اما در روایات اسلامی داریم که ایشان در دوران ظهور دینی جهانی را ارائه و ادیان مختلف را به اسلام دعوت می کنند.

 

دین اسلام بر تمام ادیان غالب می شود

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: در آیات قرآن کریم آمده: «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ؛ تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند»، یعنی دین اسلام بر تمام ادیان غالب می شود که در برخی از ادیان راهکارها و روش های امام عصر(عج) در این باره تصریح شده است.

 

وی اضافه کرد: امام زمان (عج) با ارائه دین واقعی و کامل، مردمان جهان را به اسلام دعوت می کنند زیرا در زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) به دلیل عدم زمان و فرصت کافی، بخش هایی از دین ناگفته و مخفی باقی مانده است و ایشان تمامی دین کامل را ارائه می کنند و این موجب جذب جهانیان خواهد شد.

 

لطفی با بیان اینکه اگر زیبایی های دین براساس روایات معصومین(ع) برای مردم بیان شود، مردم تشنه در آخرالزمان جذب خواهند شد، ابراز کرد: در دوران ظهور مردم تشنه معارف الهی هستند که با بیان دین واقعی و کامل، بدون هیچ تعصبی و بدون نیاز به هیچ جنگی این دین عرضه شده از سوی امام مهدی(عج) را خواهند پذیرفت.

 

پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه امام زمان (عج) بعد از ظهور با رهبران و پیروان ادیان دیگر به گفت وگو می پردازند، گفت: ایشان تورات و انجیل واقعی را ارائه می کنند و با پیروان آنها، براساس این دو کتاب الهی به صحبت و استدلال می پردازند و حقانیت اسلام را ثابت می کنند و این مشابه عملکرد امام رضا(ع) است که در یک مناظره با آیات کتب مقدسه ادیان مختلف، حقانیت اسلام را بیان کردند، البته در آن زمان به دلیل فراهم نبودن شرایط، پیروان ادیان دیگر نپذیرفتند اما در دوران ظهور آنان به جهت تشنگی برای یافتن حقیقت، سخنان حضرت حجت(عج) را خواهند پذیرفت.

 

چرا حضرت عیسی(ع) همراه امام زمان (عج) است؟

 

وی با اشاره به اینکه برای دعوت مسیحیان به دین اسلام به عنوان پرجمعیت ترین پیروان یک دین، حضرت عیسی(ع) همراه امام زمان (عج) خواهد شد، تاکید کرد: در روایات داریم، بعد از ظهور امام زمان (عج)، حضرت عیسی(ع) به اذن الهی به زمین خواهد آمد و مانند یک وزیر و یار، همراه منجی آخرالزمان خواهد بود تا پیروان دین مسیحیت نیز به اسلام بگرایند.

 

لطفی اضافه کرد: اساس دعوت جهانی امام زمان (عج) برای تشکیل امت واحده، گفت وگو برپایه استدلال، منطق، علم و ... است و به این دلیل که این گفت وگوها در شرایط صحیح صورت می گیرد، موجب پذیرش پیروان دیگر ادیان می شود.

 

ضرورت شکل گیری انتظار جهانی برای ظهور امام زمان (عج)

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پاسخ به این سوال که براساس روایات، ظهور امام زمان (عج) نیازمند انتظار همه جهانیان است، برای جهانی شدن این انتظار چه وظایفی برعهده منتظران است، گفت: انقلاب امام زمان (عج) یک انقلاب جهانی است لذا زمینه سازی های برای تحقق این انقلاب نیز باید جهان گستر باشد و تا زمانی که این زمینه های جهانی محقق نشود، ظهور رخ نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان (عج) نیازمند پذیرش جهانی حق است، ابراز کرد: اگر این پذیرش جهانی وجود نداشته باشد، جنگ و کشتار در جهان رخ خواهد داد که این موضوع با اهداف والای حضرت صاحب الزمان(عج) متضاد است زیرا هدف ایشان ساختن دنیاست و این اهداف در میان پیروان دیگر ادیان نیز برای منجی مطرح است.

 

وظایف منتظران برای ایجاد انتظار جهانی

 

لطفی با اشاره به وظایف منتظران برای فراهم سازی این زمینه های جهانی، تصریح کرد: یکی از راهکارها برای تحقق این هدف، الگوبرداری از روش امام زمان (عج) برای دعوت به سوی دین واحد است، به این معنا که در جهان امروز باید، دنیا را به جای تضاد و تقابل به سمت همگرایی میان ادیان پیش ببریم و در این راستا باید به گفت وگو میان ادیان بپردازیم.

 

این پژوهشگر مهدوی اضافه کرد: گفت وگوهای میان ادیان، زمانی اثربخش خواهد بود که به دور از تعصب و بر اساس علم باشد و در آن متخصصان ادیان براساس واقعیات با یکدیگر صحبت کنند و از توهمات و تخیلات پرهیز و روی اشتراکات تاکید کنند.

 

 

وی با بیان اینکه «دعوت صرف  به دین خود» امروز دیگر پاسخ نمی دهد، افزود: این رویکرد موجب گارد گرفتن و تقابل طرف متقابل می شود اما اگر در گفت وگوها با قبول تفاوت ها، روی اشتراکات اعتقادی و بویژه منجی گرایی تاکید شود، موجب پذیرش سخن حق از سوی دیگران می شود.

 

 

لطفی با بیان اینکه از اختلاف پردازی های ساده باید پرهیز شود، افزود: تمام ادیان معتقدند، منجی آخرالزمان یک انسان الهی است لذا می توان روی این بعد الهی منجی تاکید کرد و براین اساس تنها راه نجات بشریت را دین، معرفی کرد تا خط بطلانی روی تمامی مکاتب مادی و «ایسم» ها باشد.

 

راه های زمینه سازی جهانی برای ظهور امام زمان (عج)

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه اگر روی نقاط مشترک تاکید شود، پیروان دیگر ادیان به این سمت حرکت خواهند کرد تا ظهور منجی سریع تر رقم بخورد، گفت: با کنار رفتن اختلافات و پذیرش پیروان دیگر ادیان برای زمینه سازی ظهور، به مرور معارف حقیقی مهدویت را درک خواهند کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوری از گناه، عمل کردن به دستورات الهی و توبه مانند دین اسلام از راه های لازم برای زمینه سازی ظهور مطرح شده است که اگر بر این روش ها تاکید شود، تمام دینداران برای زمینه سازی تلاش خواهند کرد.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان نمایشگاه کتاب تهران روز ملی خلیج فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن نیمه شعبان مجلس ۱۰ اردیبهشت جشن های نیمه شعبان مسجد نمایشگاه کتاب حجت الاسلام محمد مهدی لطفی انتظار جهانی میلاد امام زمان عج گفتگوی بین ادیان مرکز تخصصی مهدویت کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است