Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@05:53:51 GMT

اعتقاد به فرج مشترک همه ادیان و سبب تکامل بشریت است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۷۶۱۳

اعتقاد به فرج مشترک همه ادیان و سبب تکامل بشریت است

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله رشاد گفت: اعتقاد به فرج مسئله مشترک بین همه ادیان و فراتر از آن رانشگر و محرک حیات انسان و سبب تداوم و تکامل بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی اکبر رشاد رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه  در ابتدای درس خارج فقه که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) گفت: عنصر انتظار برای شیعیان بسیار سرنوشت‌ساز و هویت‌بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقوله و مفهوم انتظار که به ظهور امام منتهی می‌شود در تاریخ شیعه بسیار وسیع‌تر از انتظار منتظران برای حضرت صاحب‌الزمان(عج) است، درباره سایر ائمه معصومین(ع) هم فراوان داریم که از آنها سوال می‌کردند که آیا شما همان قائم هستید.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه حقیقت انتظار یک روند، رویکرد و نگرش به تاریخ است که فرجام آن توام با عدالت و تعالی تحقق کمالات و حیات انسان است، عنوان کرد: انتظار چیزی فراتر از فلسفه تاریخ و از نوع فلسفه هستی است و اقتضا می‌کند که حیات انسان در بستر آن به تکامل برسد.

 رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با استناد به اینکه در اخبار ما فراوان است که با فرج زمین برکات خود را آشکار می‌کند، اظهار داشت: زمین تکامل پیدا می‌کند، مردم در امنیت کنار هم زندگی می‌کنند و هستی به کمال می‌رسد.

وی با بیان اینکه فلسفه فرج غیر از فلسفه تاریخ است، تصریح کرد: فلسفه تاریخ به شئون و تعقلات انسانی مربوط می‌شود اما فرج صرفا مخصوص انسان نیست بلکه به همه هستی مربوط است که در این میان انسان شان خاص خود را دارد.

 آیت‌الله رشاد با بیان اینکه به برکت ظهور تحولات و تکاملات فراوانی رخ می‌دهد، ابراز کرد: بر همین اساس شیعه همواره منتظر است و هرگز به وضع موجود رضایت نمی‌دهد و همواره وضع فراتر و برتری را انتظار می‌کشد و به همین جهت در زمان سایر ائمه معصومین(ع) هم شیعیان منتظر بودند و به فرج اعتقاد داشتند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه گفت: همان‌گونه که به مبدا و معاد معتقد هستیم باید به فرج و فرجام خوش هستی هم معتقد باشیم، این عقیده اسلامی است و همه مسلمانان به فرج معتقد هستند حتی اگر تفسیر آنها از فرج تفاوت کند که قائل به امام دوازدهم یا منجی متعین هم نباشد اما اعتقاد دارند که روزی منجی ظهور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتظار فرج فقط در دین اسلام نیست بلکه همه ادیان به فرج اعتقاد دارد، عنوان کرد: از جمله مسائل مشترک بین همه ادیان مساله فرج است که در واقع انسانی و فراتر از ادیان وحیانی است، فرج رانشگر و محرک حیات انسان و سبب تداوم و تکامل بشری است.

آیت‌الله رشاد در پایان خاطرنشان کرد: فرج جزء اصول عقاید است از جهت آن که باید نسبت به صلحا و اولیاء الهی تولی داشت و نسبت به دشمنان الهی تبری جست.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان نمایشگاه کتاب تهران مجلس جشن نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس مقام معظم رهبری مسجد نمایشگاه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر بهداشت دعای فرج انتظار فرج و مهدویت انتظار فرج کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور

دو تیم استقلال و تراکتور از سری رقابت‌های هفته ۲۵ لیگ برتر ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. این بازی در ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار خواهد شد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال پایان یافت.

tags # استقلال ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور