Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ریشه‌ای خواندن مشکلات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای تحول به ردیف بودجه‌ای خارج از بودجه سالیانه نیاز دارد. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ استانها فارس نظرات

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، بیان اینکه آموزش و پرورش در ادوار مختلف به صورت موثر دیده نشده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز به تحولی گسترده دارد و در این راستا نیاز است ردیف بودجه‌ای خارج از بودجه سالیانه برای آن در نظر گرفته شود تا بتواند رشدی متناسب با استانداردهای جهانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل عدم موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در مسیر تحول آموزش و پرورش را تفکر برخی مسئولان دانست و گفت: برخی از متصدیان امر اهمیت درخوری برای  آموزش و پرورش قائل نیستند و بیشتر، از آن در حرکات جنبشی استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امکانات رفاهی فرهنگیان را در مقایسه با سایر نهادها و ارگان‌ها ناکافی دانست و افزود: این امر سبب عدم جذب افرادی با توانمندی بالا در این نهاد مهم شده و بی‌رغبتی نیروهای توانمند را نیز در پی داشته است.

وی بیان کرد: به جذب نیروی کارآمد در آموزش و پرورش توجه خوبی نشده و با جذب نیروهای ناکارآمد و غیرمتخصص در حوزه تدریس، به ضعف آموزش و پرورش دامن زده شده در صورتی که جذب معلم از مسیر دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم می‌تواند به تخصص‌گرایی در این زمینه کمک کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پروش برای گام گذاشتن در مسیر تحول به تغییر در تفکر حاکمیتی و محتوا  نسبت به این نهاد حیاتی نیاز دارد. 

انتهای پیام/  ز

R41382/P41362/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم در الموت شرقی اظهار کرد: اگر سند راهبردی آموزش و پرورش محقق شود بسیاری از موضوعات و دغدغه‌های حوزه فرهنگ هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اهمیت قرار داده و به باید اولویت آموزش و پرورش باشد، افزود: ولی متأسفانه در سنوات گذشته افرادی سعی داشتند به جای پرداختن به این موارد، سند ۲۰۳۰ را اجرایی کنند و این مسئله مهم به دوش معلمان است.

آبنوش حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش را مهم دانست و تصریح کرد: عمده خواسته‌های معلمان در حوزه مسکن، رتبه بندی و جایگاه و منزلت معلمان امروز اولویت مسئولان کشور است و بنده نیز این دغدغه‌ها را می‌شناسم و پیگیر آن خواهم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه به شهدای کشور اشاره کرد و یادآور شد: همه شهدای کشورمان روزی محصل معلمان عزیز کشورمان بودند و تربیت یافتگان معلمان ما هستند به همین دلیل همه افتخار دانش آموز بودن را همچون مدالی درخشان در سینه داریم.

وی معلمان را سفیران فرهنگی کشورمان دانست که وظیفه تبیین مهم‌ترین مسائل فرهنگی و سیاسی را به دوش می کشند عنوان کرد: جایگاه تربیت در محضر معلمان بسیار مهم‌تر از حتی خانواده است چراکه دانش آموزان به معلمان خود اعتقاد داشته و از آنها الگوبرداری می‌کنند پس تشویق و ترغیب آنها به اصول و موازین ملی و دینی نیز دارای اهمیت است.

آبنوش یادآور شد: همه ما در هر لباسی هستیم به اینکه روزی دانش آموز معلمان بوده‌ایم افتخار می‌کنیم و امروز هم امیدوار پرورش یافتن نسل جدید یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های معلمان است.

در خاتمه با حضور منتخب مجلس دوازدهم از معلمان نمونه بخش الموت شرقی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 6100473

دیگر خبرها

  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد