Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@09:23:27 GMT

گزارش نهایی سانحه سانچی هفته آینده اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۹۲۷۱

خرداد: سازمان بنادر و دریانوردی، شنبه آینده، نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی کریستال را اعلام می کند.
به گزارش خرداد به نقل از خبرآنلاین، مقرر است شنبه 15 اردیبهشت در نشستی با حضور محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی کریستال تشریح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از سانحه سانچی، کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی و نهایی شدن گزارش تصادم با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ آغاز شد و حال بررسی ها به اتمام رسیده است.
شانزدهم دی ماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای گسترده شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل روبه‌رو و در برخی مواقع ناممکن کرد.
اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن بود و در نهایت سانچی پس از هشت روز غرق شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علت های واقعه همچنان در دست اقدام است.
ایران با مالکیت بیش از 70 فروند نفتکش، صاحب بزرگ ترین ناوگان نفتکش دنیاست. برچسب ها: سانچی ، نفتکش ، سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سانچی نفتکش سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی؛ از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌) وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 6088080 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده