Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:34:11 GMT

اثر جدید حسن محدثی در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۴۴۸۶

اثر جدید حسن محدثی در نمایشگاه کتاب

حسن محدثی گیلوایی با ویراست دوم کتاب «روایت ایرانی جامعه‌شناسی دین» به سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید.

ایران آنلاین /گروه اندیشه:

کتاب «روایت ایرانی جامعه‌شناسی دین» که ویرایش دوم کتاب «جامعه‌شناسی دین» است با تغییرات زیاد در دو جلد توسط انتشارات تیسا منتشر شدهاست و در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلد نخست این کتاب مبانی است که در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. محدثی در بخشی از این کتاب بیان می‌کند که جامعه‌شناسی دین از رشته‌های مهم دین‌پژوهی است که می‌کوشد تأثیرات متقابل دین و پدیده‌های اجتماعی را به‌نحو تجربی مورد بررسی قرار دهد. کتاب «روایت ایرانی جامعه‌شناسی دین» محصول بیش از دو دهه مطالعه و تحقیق درباره دین و نیز سال‌ها تدریس درس جامعه‌شناسی دین در دانشگاه‌های مختلف است.
نویسنده در نگارش روایت ایرانی جامعه‌شناسی دین، آثار غربی جامعه‌شناسی دین را ملاک نگارش کتاب قرار نداده است بلکه با توجه به تجربه‌های شخصی خود در تدریس، تحقیق، گفت‌وگوها و مناظره‌های مختلف با صاحب‌نظران دانشگاهی و حوزوی کوشیده است کتابی برای مخاطب ایرانی بنویسد. بنابراین، برخی مضامین، موضوعات و عناوین نظیر اسطوره، اید‌ئولوژی و دوگانه‌های جامعه‌شناسی دین (در جلد نخست کتاب) به‌مثابه سر فصل مورد توجه قرار گرفته است که در آثار مشابه خارجی از آن‌ها سخنی به‌میان نمی‌آید. 
در واقع، مهم‌ترین راهنمای نگارش جلد نخست کتاب، تجربه‌های زیسته نویسنده و نیز گفت‌وگوها و بحث‌های مداوم نگارنده با دانشجویان در کلاس‌های جامعه‌شناسی دین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده است.

نویسنده معتقد است علم جامعه‌شناسی و به‌تبع آن رشته جامعه‌شناسی دین، از جهت تجربه زیسته مولدان آن، از جهت واقعیت زمینه‌مند مورد بحث در آن، و از جهت کلیت فرایند تولید آن، امری بومی است. این هر سه مورد در شکل‌گیری این کتاب نیز صادق است.

جلد نخست این کتاب به مباحث مبنایی رشته جامعه‌شناسی دین می‌پردازد و می‌کوشد دانشجویان جامعه‌شناسی و دیگر مخاطبان را با این رشته و نیز با برخی از مهم‌ترین مباحث، پرسش‌ها، موضوعات، و بینش‌های جامعه‌شناسانه در باب دین آشنا سازد و مقدمات و پیش‌نیازهای ورود به مطالعه جامعه‌شناختی دین را معرفی و عرضه کند.
در نمایشگاه کتاب امسال از حسن محدثی گیلوایی،علاوه بر این کتاب, کتاب‌ «عیار جامعه‌شناس در بوته نقد» با همکاری عباس عبدی که به نقد و بررسی آرا فرامرز رفیع‌پور جامعه‌شناس ایرانی می‌پردازد و کتاب «مشرکی در خانواده پیامبر» ارائه می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر صاد با ۱۹۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این‌تعداد ۳۵ عنوان به‌تازگی منتشر شده‌اند.

۱۸ اثر تازه نشر صاد نوشته نویسندگان نوقلم این انتشارات است که در دوره های خودنویس شرکت داشتند.

رونمایی از کتاب «پایتون» در سرای اهل قلم؛ برگزاری جشن امضا کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه؛ رونمایی از کتاب «اساطیر در متون کهن فارسی» در سرای اهل قلم و نشست های نقد و بررسی و معرفی کتاب «دوران داوری» در سرای اهل قلم از جمله برنامه های جانبی این انتشارات در سی و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه خودنویسی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در سال جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

کد خبر 6093233 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد