Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@19:10:14 GMT

سمبوسه تن ماهی را حتما امتحان کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۴۷۳۴

سمبوسه تن ماهی را حتما امتحان کنید

سمبوسه یک پیش غذای محبوب است که به طریق مختلف تهیه میشود. در این مطلب طرز تهیه سمبوسه تن ماهی را آورده ایم.

مواد لازم:

خمیر نان: به مقدار لازم
کنسرو تن ماهی (کوچک) یک عدد
سوسیس (خرد شده): ۵ الی ۶ عدد
گوجه فرنگی (ریز خرد شده): ۲ عدد
فلفل دلمه ای (ریز خرد شده): به مقدار لازم
پیاز (خرد شده): یک عدد
روغن زیتون: به مقدار لازم
لیمو ترش: یک برش کوچک
پیازچه (ریز خرد شده): به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
فلفل قرمز (پودر شده): به مقدار لازم
زرده تخم مرغ: یک عدد
شیر: ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیاز و سوسیس خرد شده را در روغن تفت دهید.
گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای ریز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید. نمک و فلفل بزنید.
مواد را حدود ۵ دقیقه تفت دهید.
پیازچه ریز خرد شده، تن ماهی و آب لیمو ترش را اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید.
خمیر نان را روی سطح کار پهن کنید.
دایره هایی به قطر ۱۰ سانتیمتر از خمیر قالب بزنید و حدود دو قاشق چای خوری از مخلوط تن ماهی را وسط هر برش خمیر قرار دهید و خمیر را به شکل هلال کنید، انگشتان خود را با آب خیس کرده و لبه های خمیر را محکم کنید.
رویه تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و با برس روی سمبوسه ها بمالید.
آنها را در سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی بچینید و حدود ۱۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) قرار دهید تا طلایی و برشته شوند.
سپس سرو کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید

الهه جعفرزاده: درد عضلانی یک یا دو روز بعد از یک تمرین فشرده یا ورزش شدید طبیعی است، به خصوص اگر شدت ورزش خود را افزایش دهید یا ورزش را به تازگی یا پس از مدت طولانی آغاز کنید، ماهیچه‌های شما دچار کشیدگی و ریزش در سطح سلولی می‌شوند و همین اتفاق می‌تواند باعث دردهای کوتاه‌مدت عضلانی شود.

خوشبختانه راه‌هایی برای تسکین و درمان دردهای عضلانی وجود دارد؛ که عبارتند از:

۱) استفاده از کمپرس سرد و گرم

اگر پس از ورزش، متوجه تورم عضله یا احساس گرما در یک ناحیه از بدن خود شدید، یک کیسه یخ را در یک حوله نازک بپیچید و آن را برای حدود ۱۵ دقیقه روی ناحیه دردناک قرار دهید. اگر تورمی در کار نیست و ماهیچه‌هایتان فقط در اثر ورزش درد می‌کنند، یک کمپرس گرم را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه مدنظر قرار دهید تا گردش خون تقویت شود و درد تسکین یابد.

۲) ماساژ

ماساژ به آرام کردن و رفع گرفتگی عضلات کمک می‌کند و دردهای عضلانی پس از ورزش را کاهش می‌دهد. ماساژ سبب افزایش جریان خون و کاهش التهاب می‌شود. توجه داشته باشید که خیلی نرم و آرام عضلات را ماساژ دهید، زیرا حرکات سریع، خشن و شتاب‌زده ممکن است باعث تشدید درد شوند.

۳) حرکات کششی

حرکات کششی یک مرحله ریکاوری مهم در کاهش درد عضلانی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است. بعد از یک تمرین سخت، حدود ۱۰ دقیقه عضلات خود را به کشش وادارید تا از بروز دردهای عضلانی جلوگیری کنید. هم‌چنین به یاد داشته باشید که قبل از ورزش بدن را با حرکات ساده مانند درجا زدن گرم کنید یا به آرامی شروع به راه رفتن کنید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید. ماهیچه‌ها وقتی سفت هستند نمی‌توانند به طور مؤثر به ورزش و شدت آن واکنش نشان دهند، اما کشش قبل از تمرین می‌تواند به تقویت مؤثرتر عضلات کمک کند.

۴) انجام ورزشهای سبک

هرگز پس از تجربه دردهای عضلانی در پی تمرینات ورزشی، دلسرد نشوید و یکباره ورزش را رها نکنید. اینکه بعد از تمرین دچار درد عضلانی می‌شوید، به علت تجمع اسید لاکتیک در ماهیچه‌هاست و نشانه این است که عضلات شما کشیده شده‌اند و قرار است به مرور قوی‌تر شوند. با انجام ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی یا شنا می‌توانید از بین بردن تجمع اسید لاکتیک را تسریع کنید.

۵) حمام آب گرم

یک دوش آب گرم می‌تواند گرفتگی ماهیچه‌ها را بعد از ورزش از بین ببرد، گردش خون را تقویت کند و باعث تسکین دردهای عضلانی شود.

۶) تغذیه سالم

رژیم غذایی در بهبودی دردهای عضلانی نقش مهمی دارد. گوجه فرنگی، روغن زیتون، سبزیجات دارای برگ‌های سبز، آجیل، ماهی‌های چرب (مانند سالمون و تن) و میوه‌ها (به‌ویژه توت‌ها) دارای خواص ضد التهابی هستند و به کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کنند. سعی کنید از این مواد غذایی سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا دردهای پس از ورزش را کاهش دهید.

این دردهای عضلانی معمولاً چقدر طول می‌کشند؟

دردهای عضلانی که در پی یک تمرین سخت ایجاد می‌شوند، معمولاً پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت فروکش می‌کنند. اگر درد پس از چند روز استراحت از بین نرفت یا حتی شدیدتر شد، می‌تواند نشانه‌ای از آسیب جدی عضلانی باشد. تجربه درد شدید عضلانی در طول تمرین نیز ممکن است نشانه‌ای از کشیدگی یا صدمات عضلانی باشد. اگر درد عضلانی با مشکل تنفسی، تب بالا، ضعف عضلانی و گرفتگی گردن همراه بود، به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

با ۲۰ دقیقه ورزش متوسط در روز به جنگ افسردگی بروید یک ورزش ساده با ۶ مزیت فوق‌العاده معرفی ۵ ورزش ساده برای بهبود علائم افسردگی بدون اینکه ورزش کنید، لاغر شوید/ ۸ گام ساده برای کاهش وزن

منابع: healthxchange ، ukhealthcare

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895111

دیگر خبرها

  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه