Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماسه ایثار و مقاومت رزمندگان استان کهگیلویه وبویراحمد در طول هشت سال دفاع مقدس چنان زبان زد سرداران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات ها مختلف همیشه گردان یارسول و امام علی(ع) از گردان های خط شکن و خط مقدم بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، بدون شک دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از حماسه ها، فداکاریها، رشادت ها و ایثار گری های سرداران، فرماندهان و رزمندگانی است که با جان دل خود در دفاع از ارزش ها، آرمان ها و حریم سرزمینی ایران اسلامی در طول هشت سال جانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و با تقدیم هزاران شهید گلگون کفن، صدهاهزار جانباز و آزاده سرافراز بر ارزش و جایگاه این گنجینه افزوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حماسه ایثار و مقاومت رزمندگان استان کهگیلویه وبویراحمد در طول هشت سال دفاع مقدس چنان زبان زد سرداران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات ها مختلف همیشه گردان یارسول و امام علی(ع) از گردان های صف شکن و خط مقدم بودند.


گردان یارسول( حضرت رسول) از جمله گردان های خط شکن در طول هشت سال دفاع مقدس بود که با رشادت ها و فداکاری خود در مقابل دژخیمان بعثی تا پای جان ایستادند و اجازه نفوذ به دشمن را نداند.

 


به منظور تجلیل از رشادت ها و فداکاری های شهدا، فرماندهان و رزمندگان این گردان در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و اقشار مختلف مردم از سرداران، فرماندهان و رزمندگان گردان یارسول در مصلی نماز جمعه شهرستان لنده تجلیل شد.

 


در این مراسم ابتدا سرگرد پاسدار اسفندیار مختاری با حضور در پشت تریبون به حماسه آفرینی رزمندگان کهگیلویه وبویراحمدی در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: حماسه های مختلف رزمندگان استان به خصوص در پدخندق جلوه ای روشن از مظلومت و افتخار فرزندان استان ما در طول هشت سال دفاع مقدس است.


وی افزود: رشادت و دلاوری مردان کهگیلویه وبویراحمدی در طول هشت سال دفاع مقدس تابلوی افتخاری برای ولایت مداری و حماسه آفرینی مردان این خطه دلاور خیز است.

 


در ادامه سردار واهبی زاده فرمانده گردان یارسول در هشت سال دفاع مقدس با حضور در پشت تریبون با قدردانی از همکاری خیلی خوب سپاه ناحیه لنده و ادارات شهرستان لنده در برگزاری این همایش گفت: خلق حماسه های مختلف از سوی رزمندگان گردان حضرت رسول در طول هشت سال دفاع مقدس همچون نگینی درخشان در کارنامه دفاع مقدس می درخشد و این درخشش به واسطه حضور شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان این گردان است.


وی افزود: آنچه نیاز امروز برای ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است بحث گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از حماسه آفرینی فرماندهان و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس و آشنا کردن بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

 


در ادامه نیز دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده که خود از رزمندگان گردان یارسول در دفاع مقدس بود به پشت تریبون رفت وگفت: فرهنگ ایثار و مقاومت در گستره ی عالم هستی تنها خاص جغرافیایی ایران اسلامی است.


وی افزود: آنچه که با عث ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه شده است بحث خداباوری، انقلابی گری، جهادگری، عقلانی باوری و تقویت رویحه جهاد و شهادت در این فرهنگ است که روز به روز در حال تسریع به جامعه است.


فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: شاید داستان خیالی پتروس را همه با فداکاری باور کنند ولی امثال پتروس ها را در دفاع مقدس ما با فداکاری شاهدان شهیدی دادیم که مردانه به میادن مین می زدند و پدر در چشم فرزند و فرزند در چشم پدر عاشقانه بر روی مین حاضر می شد و این حماسه و رشادت را باید در کتاب های ما به تصویر کشاند.


کریمی نژاد گفت:امروز برای مقابله با ابر بحران ها و چالش های جامعه نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه هستیم.

 


در ادامه برنامه حسن پور معاون امنیتی و انتظامی استانداری فارس نیز به بیان خاطراتی از حماسه های گردان یارسول پرداخت و گفت: دفاع مقدس چشمه جوشان معرفت، بصیرت و عشق به ولایت است که در عمل شهدا، جانبازان و ایثارگران و رزمندگان این را به منصه ظهور گذاشتند.


وی تاکیدکرد: حضور رزمندگان استان ما در گردان یارسول باعث شد تا این گردان خط شکن در سخت ترین شرایط و بحران ها به قلب دشمن بزند و حماسه های مختلفی را خلق کند.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری فارس تصریح کرد: امثال شکراله واهبی زاده ها، روستاها و هزاران نفر از فرماندهان و حماسه آفرینیان گردان یا رسول بودند که با رشادت و مردانگی خود حماسه های ماندگار خلق کردند و امروز در گمنامی تمام به سر می برند.

 


عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران،فرماندهان و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر درست در اعمال و گفتار خود رفتار نکنیم بدون شک شکست خواهیم خورد ولی اگر درست رفتار کنیم مردم به خوبی می فهمند چه کسانی خادم آنان خواهدبود.


وی افزود: متاسفانه در جامعه امروز خدمت ها با غرور و خود بزرگ بینی است که باید مسئولان در این حوزه خود را مورد ارزیابی قرار دهند.


نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مسئولان و مدیران باید در عمل به میدان حاضر شده و خادم خانواده های شهدا باشندچرا که امنیت پایدار را هیم شهدا به ارمغان آوردند.

 


وی تاکیدکرد: مسئولان باید بفهمند که هرچه دارند به برکت خون همین شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن همچنان حماسه آفرینی می کنند.


هاشمی پور اظهارکرد: اگر کوچکترین خطری امنیت ایران را تهدید کند اولین نفری خواهیم بود که در میدان نبرد با دشمن پیشگام خواهم بود.


نماینده مردم شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ گفت: باید زیر چتر ولایت و رهبری برای ایران و ایرانی قدم برداریم.

 


در ادامه برنامه نیز فریدون داوری از شاعران برجسته استان و حجت الاسلام سپهر مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان دقایقی در این مراسم سخنرانی کرده و در ادامه نیز از خانواده های معظم شهدا، ایثار گران و فرماندهان گردان یارسول تجلیل شد.

 


گفتنی است در گردان خط شکن و پر افتخار یا رسول : 1-سید شکرالله واهبی زاده بعنوان فرماندهی گردان ؛ محمد لطیف حسن پور بعنوان جانشین گردان و آقایان: سید محمد طلا میری -سید حبیب الله هاشمی -شمسعلی رهبری بعنوان معاون گردان و همچنین : شهید جانمحمد کریمی -بخشعلی ثابتی-نگهدار گنجی و ...پیل آران بعنوان فرمانده گروهان و نوذز قدیمی بعنوان مسول پشتیبانی گردان فعالیت داشته اند.
 

ادامه تصاویر را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

                                                                                                                                      انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارباب و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار با حضور مردم در حسینیه حضرت ابوالفضل این روستا برگزار شد.
روایتگری، اجرای سرود، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و تلاوت یک سوره از قرآن به نیابت شهدا از برنامه‌های این یادواره بود.

دیگر خبرها

  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد