Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@13:57:54 GMT

کشف چهار فسیل ماهی‌مرغ ۸۵ میلیون ساله+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۱۵۵۴

کشف چهار فسیل ماهی‌مرغ ۸۵ میلیون ساله+ عکس

دانشمندان با کشف چهار فسیل ماهی‌ مرغ دارای منقار و دندان/ Ichthyornis، شواهد قابل‌ملاحظه‌ای از تاریخ تکامل این پرنده عصر کِرتاسه را به دست آوردند. آفتاب‌‌نیوز : فسیل‌های کشف‌شده که منقار کم دندان را در کنار مغز بزرگ‌تر و عضلات ضعیف‌تر فک را نشان می‌دهد، با اجداد نسل دایناسوری خود متفاوت بوده و به همین خاطر مطالعه تکامل پرندگان از این طریق برای دانشمندان فراهم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

{literal}{{/literal}لینک{literal}}{/literal} {literal}{{/literal}لینک{literal}}{/literal}
بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط محققان دانشگاه باث انگلیس و یِل آمریکا، به‌خوبی می‌توان لحظه محوری انتقال نسل دایناسوری را به مرغ دریایی مدرن درک کرد.

ماهی مرغ، پرنده دریایی دندان دار بود که با عرض 60 سانتی‌متر حدود 100 تا 60 میلیون سال پیش در منطقه آمریکای شمالی زندگی می‌کرد و در بحث فسیلی هرچند به پرندگان مدرن بسیار نزدیک است، اما ویژگی‌های اجداد خود ازجمله دندان‌های منحنی و تیز خود را حفظ کرد.
در پرندگان مدرن منقار شامل یک منطقه کوچک به نام آرواره و یک منطقه بزرگ‌تر به نام پیش آرواره است ولی پرندگان دایناسور مانند (Archaeopteryx) که 150 میلیون سال قبل حیات داشتند، قسمت اعظم منقارشان از آرواره تشکیل‌شده بود.
به گزارش خبرآنلاین، دکتر دانیل فیلد از دانشگاه باث می‌گوید: فسیل‌های کشف‌شده شاهد مستقیم ما از تحولات تکاملی در پرندگان است که به‌صورت مدرن تغییریافته‌اند. پیش‌تر مطالعه آناتومی مغز و جزییات جمجمه ممکن نبود اما نمونه جدید مغز را مشابه پرنده مدرن نشان داده و سایر قسمت‌های جمجمه را شبیه دایناسورهای شکارچی نشان می‌دهد.
یافته‌های مذکور در مجله Nature منتشر شده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است اسناد بالادستی آموزش عالی یکپارچگی ندارند/ تورم قوانین معضل جدی نظام دانشگاهی محصولات دانشجویان دانشگاه آزاد به بازار «چارسوق» رسید/ تاسیس ۵۰ فروشگاه آنلاین انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم رفع محدودیت تحقیقات نظامی در آلمان/ ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند نیمی از افراد بالای ۶۵ سال بی‌دندان هستند / چرا دندان پزشکان با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند؟

عاطفه اسحاقی کد خبر: 1228920 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان