Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کل خدمات پژوهشی وزارت علوم در دولت نهم بر لزوم رعایت اخلاق مداری در قوانین کپی رایت تاکید کرد و گفت: استفاده از فتاوای مراجع تقلید در زمینه رعایت حقوق مولف کارگشا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست «فروش رایت، کتاب ایرانی در بازار جهانی»، امروز در سرای اهل قلم سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  با حضور غلامرضا فهرستی،مدير كل خدمات پژوهشي وزارت علوم در  دولت  نهم، مهدی عمرانلو، مدیر مسئول انتشارات آوند دانش و  امیر حسین زادگان، مدیر انتشارات ققنوس و  فرامرز همایی، مترجم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست، غلامرضا فهرستی با اشاره به اینکه قانون کپی رایت و پیوستن ایران به کنوانسیون برن موضوع پیچیده ای است، گفت: نیاز است، در این زمینه همت جمعی در کشور ایجاد شود.

 

وی افزود: دانشگاهها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزات علوم و حتی نهادهای اقتصادی همانند بانک ها هم باید در این زمینه وارد عمل شوند.

 

مدير كل خدمات پژوهشي وزارت علوم در دولت نهم بیان کرد: پیوستن به کنوانسیون برن مضرات و فوایدی را به دنبال دارد،هردو آنها را باهم ببینیم وهیچ الزامی نیست که از ابتدا همه موارد این کنوانسیون را بپذیریم، بلکه به تدریج، آزمایشی و موضوعی این کار را باید انجام دهیم، مهم این است که این همت درما بوجود آید.

 

 فهرستی اظهار کرد: ضمن اینکه  مهم ترین مساله ای که باید مورد توجه قرار گیرد، اخلاق مداری در این زمینه است، به این معنا که ما از لحاظ اخلاقی باید به این مرحله برسیم، سرقت ادبی همانند سرقت دارایی و اموال دیگران است، بنابراین در این زمینه این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که فتاوای مراجع تقلید بویژه فتوای مقام معظم رهبری که آگاهی های دینی و تجربه اخلاقی و سیاسی و  مفاهیم بین المللی لازم دارند، را سرلوحه قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در تسهیل و ثبت حق وحقوق مولف و نویسنده نقش قابل توجه ای دارد، متاسفانه تاکنون حمایت از مولف در قانون کپی رایت مغفول مانده است.

 

 فهرستی با اشاره به اینکه وزارت علوم با حمایت از مترجمان می تواند بسیاری از پژوهش ها را به زبان روان در دسترس مخاطبان قرار دهد، تاکید کرد: امروز در حوزه  دفاع مقدس کتاب های بسیاری تالیف شده است، لازم است، تجربیات آن دوران به زبان های مختلف ترجمه در اختیار دیگر کشور ها قرار گیرد.

 

در ادامه این نشست، امیر حسین زادگان، مدیر انتشارات ققنوس، بر لزوم مراوده با دیگر کشورها برای فروش کتاب تاکید کرد و گفت: قوانین کپی رایت در مرحله اول باید در داخل کشور رعایت شود، این موضوع اگر در داخل محقق نشود، نمی توانیم پیگیر آن در خارج کشور باشیم.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان مجلس جشن نیمه شعبان روز ملی خلیج فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد نمایشگاه کتاب وزیر بهداشت جشن های نیمه شعبان غلامرضا فهرستی نمایشگاه کتاب تهران کپی رایت کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان

داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت نخست نیمه مرداد جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت