Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون امیرزاده (سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره چرایی لزوم حضور سازمانها و نهادها در این رویداد فرهنگی آن هم زیر چادر و در منطقه‌ای دور از دسترس گفت: 70 سازمان و نهاد با ما در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همکاری دارند، اگر اینها بخواهند از دریچه نمایشگاه کتاب خودشان را به مردم معرفی کنند چه ایرادی دارد، مخصوصا آنکه فعالیت‌های این نهادها عموما فرهنگی و خدماتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد جانمایی هم باید توجه کنیم محور نمایشگاه، کتاب است هرچند ما مانع فعالیت‌های جنی فرهنگی نمی‌شویم. او همچنین در انتقاد به بزرگی نمایشگاه کتاب آن هم با حجم انبوه کتابسازی ها و حضور ارگانهای غیرمرتبط که باعث اختلال در امور اجرایی نمایشگاه می‌شود، بیان کرد: با همه مشکلات حجم نمایشگاه کتاب خودش یک ظرفیت و ویژگی محسوب می‌شود. فصل مراوادت اقتصادی در حوزه نشر براساس تقویم نمایشگاه برنامه‌ریزی می‌شود، یعنی ناشر برای ایام نمایشگاه چک می‌دهد مولف برای رساندن کتابش به نمایشگاه برنامه دارد. بزرگی نمایشگاه کتاب همان ایرادی را دارد که بزرگی تهران دارد. وقتی 20 درصد گردش مالی نشر ما وابسته به نمایشگاه است پس یعنی هنوز این رویداد جذابیت دارد. از منظر مصرف‌کننده هم مردم خرید کتاب‌هایشان در نمایشگاه متمرکز است و سازمانها و نهادها هم تجهیز کتابخانه‌هایشان را در ده روز نمایشگاه انجام می‌دهند یعنی هنوز نمایشگاه مورد نیاز است. او ادامه داد: طبیعتا باید به سمتی برویم که با سیاست‌های اصلاحی زیرساخت‌ها را درست کنیم. این مسئله به صورت انقلابی و با بخشنامه درست نمی‌شود که بگوییم از فردا بخش فروش نمایشگاه تعطیل یا ناشران کودک و عمومی و... در ایام جداگانه نمایشگاه تخصصی داشته باشند. این نمایشگاه براساس فروش محوری بنا گذاشته شده و وقتی سنگ بنا کج بوده برای اصلاح باید با برنامه جلو برویم. همین تمرکز زدایی از خرج شدن یارانه‌ها در نمایشگاه و اجرای طرح‌هایی حمایت فصلی و ارائه تسهیلات برای گسترش کتابفروشی‌ها نمونه تلاش برای اصلاح مشکلات نشر است. در حال حاضر ما در نمایشگاه‌های کتاب استانی 1 میلیارد و 800 میلیون تومان و برای طرح‌های فصلی 7 میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم و این یعنی حرکت به سمت اصلاح مشکلات. امیرزاده در پایان تاکید کرد: اگر خودتان هم از ناشران بپرسید 90 درصد به درست یا غلط خواهان وجود امکان فروش در نمایشگاه هستند. باید به سمتی برویم که برای این تعداد بالای ناشر مکان‌های استاندارد فروش مهیا کنیم. مشکلات زیرساختی چندین ساله با اجرای یک سال تخصیص تسهیلات به کتابفروشی‌ها حل نمی‌شود و به زمان نیاز داریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران همایون امیرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  رئیس سازمان صداوسیما گفت: رسانه ملی با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

رسانه ملی ده‌ها دقیقه برنامه گفتگو محور وترکیبی برای پوشش کامل نمایشگاه کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود تدارک دیده است.

آئین پایانی دومین جشنواره نمایش‌های عروسکی یا عروسک خونه فرصتی بود برای بیان دغدغه‌ها و مطالبه ها.

فصل سوم برنامه «محفل» به زودی کلید می‌خورد. گروه سازنده این برنامه برای تهیه این فصل ممکن است به خارج از کشور هم بروند.  

«محفل» پر مخاطب‌ترین برنامه نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳ بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت