Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@00:15:58 GMT

فیچ: بالا گرفتن تنش ها با ایران ریسکی برای اقتصاد عربستان است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۷۰۵۵

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، ژان فردریش، رئیس بخش اعتبارسنجی کشوری منطقه خاورمیانه و آفریقای موسسه فیچ در این باره گفت: «روشن است که بالا گرفتن تنش ها با ایران یک مسئله عمده (برای عربستان) است و شکی درباره آن وجود ندارد.»

تنش های ژئوپلتیک بین ایران و عربستان به دلیل تداوم جنگ در یمن، مورد توجه موسسات اعتبارسنجی ای قرار گرفته که اعتبار حاکمیتی عربستان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردریش گفت، هرچند شانس اینکه این تنش ها منجر به آسیب دیدن فعالیت های تجاری شود چندان بالا نیست، اما همچنان این تنش ها شایسته توجه است.

وی افزود: «این مسئله در حال تبدیل شدن به یک موضوع محوری در ارزیابی ها (در مورد عربستان) است، هرچند که احتمال اینکه یک واقعه حقیقتا فاجعه بار رخ دهد همچنان خیلی پایین است.»

رسانه های سعودی ماه گذشته گزارش دادند که نیروهای حوثی یمن موشک هایی را به سمت یکی از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو پرتاب کرده اند، اما این موشک ها قبل از اصابت به هدف منهدم شده اند.

فردریش همچنین ابراز نگرانی کرد که اصلاحات ساختاری و مالی در عربستان ممکن است به دلیل رشد قیمت نفت در درجه دوم اهمیت قرار بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) گفت: «ما گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در 54 مایلی شمال غربی المخا در یمن دریافت کرده‌ایم.»
 
شرکت امنیت دریایی «امبری» گزارش داد یک کشتی باری با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت جده در حرکت بود، هدف قرار گرفت.
 
برآوردهای شرکت آمبری حاکی از آن است که این کشتی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد و به همین دلیل هدف قرار گرفته است.
 
نیروهای مسلح یمن در حمایت از مقاومت فلسطین در غزه و در همبستگی با مردم فلسطین، عبور کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی یا حرکت به سمت بنادر اسرائیل را از دریای عرب و دریای سرخ ممنوع کرده است.
 
نیروهای مسلح یمن همچنین ناوهای آمریکایی و انگلیسی را که تلاش کردند محاصره دریایی یمن علیه رژیم صهیونیستی را از بین ببرند، هدف قرار دادند.
 
صنعا تاکید کرد که تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، هدف قرار دادن این کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که برای این رژیم کار می‌کنند را متوقف نخواهد کرد.
 

دیگر خبرها

  • اگر موشک و دانشگاه قوی داشته باشیم اقتصاد تسلیم می‌شود
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود