Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
انجمن فیلم مرکز لینکلن با گرامیداشت بازیگر برنده اسکار در چهل و پنجمین دوره سالانه خود، جایزه چاپلین را به هلن میرن اهدا و از وی تجلیل کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، هلن میرن با دریافت جایزه چاپلین از همه همکارانش در طول سال‌ها فعالیت هنری تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که روی صحنه حاضر شده بود، شاهد نمایش فیلم کوتاهی از صحنه‌های مختلف فیلم‌هایش و نقل قول‌های همکاران، بازیگران، دوستان و خانواده‌اش بود که به وی تبریک می‌گفتند.

تیلور هکفورد کارگردان و همسر میرن از او به عنوان یک هنرمند یاد کرد و گفت وی اکنون فعال‌تر از همیشه مشغول کار است و هر نقش کوچک را به چیزی خاطره‌انگیز بدل می‌کند. وی افزود ایفای نقش ملکه الیزابت اول در «الیزابت» یکی از به یادماندنی ترین نقش‌های همسرش است.

وین دیزل یکی از چهره‌هایی بود که در این مراسم روی صحنه رفت تا از این بازیگر تجلیل کند و گفت میرن باعث شد او به چیزهای بیشتری فکر کند و خدا را شکر می‌کند که این فرصت نصیبش شد تا با میرن لحظاتی جادویی در فیلم «سریع و خشمگین» بسازد.

رابرت دنیرو نیز روی صحنه رفت و با شوخی درباره میراث بریتانیایی میرن و این که اصلا باید او را تجلیل کرد یا نه صحبت کرد و گفت: اگر دیوار ساخته شده بود می‌شد همه مان اینجا باشیم و از هلن تجلیل کنیم؟

بازیگر نامدار در ادامه باز هم گریزی به کاخ سفید زد و با اشاره به شام با مطبوعاتی‌ها در کاخ سفید گفت مجری برنامه در شوخی‌هایش خیلی از چیزهای واقعی را یادآوری کرد. وی افزود: وقتی ما دچار دردسر می‌شویم که اجازه می‌دهیم قلدرها و دروغ‌گوها همه چیز را دیکته کنند. شرم بر آنها. بلند شوید، رکاب بکشید و راه بیفتید.

در این مراسم جرمی آیرونز که با هلن میرن در فیلم «الیزابت» هم‌بازی بود جایزه چاپلین را به وی اهدا کرد.

در ادامه برنامه هلن میرن از روزهای اولیه بازیگری‌اش یاد کرد؛ از بازی در نقش مریم مقدس در ۶ سالگی تا حضور در گروه کر مدرسه. از شیفته شکسپیر شدن تا دل باختن به سینما.

بازیگر سرشناس بریتانیا از همه همکارانش و اعضای پشت صحنه نمایش‌ها و همه پروژه‌هایی که در آنها حضور داشته تشکر کرد.

وی از سینما به عنوان رسانه‌ای پرقدرت برای بیان داستان یاد کرد و گفت اگر تئاتر به معنی خلق مجسمه‌ای در یخ باشد، بازی در فیلم چیزی دایمی و همیشگی است که می‌توان چند دهه به تماشایش نشست. فیلم سفر ما را در طول تمدن نشان می‌دهد و تمدنی را که در طول تاریخ ساخته شده ثبت می‌کند.

هلن میرن اظهار کرد: برای همین من امروز در برابر شما ایستاده‌ام تا بگویم به داستان‌سرایی شما افتخار می‌کنم.  

رابرت ردفورد، راب راینر و باربارا استرایسند از برندگان این جایزه در سال‌های اخیر بوده‌اند.

جشن جایزه چاپلین از سال ۱۹۷۲ هر سال از سوی انجمن فیلم آمریکا برگزار می شود. این جایزه پس از آن که چارلی چاپلین پذیرفت تا برای دریافت این جایزه از تبعید به آمریکا بازگردد و جایزه‌اش را دریافت کند، به نام او خوانده شد و پس از آن هر سال به نام او اهدا شد.

آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لارنس اولیویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بت دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، مریل استریپ، تام هنکس، مایکل داگلاس، سیدنی پواتیه، کاترین دونو از جمله چهره‌های برجسته‌ای هستند که این جایزه پیشتر به آنها اهدا شده است.

در همین زمینه: نبرد اوکیناوا | مل گیبسون درامی درباره جنگ جهانی می‌سازد برد پیت دوباره هواشناس شد | هشدار درباره تغییرات اقلیمی تولید یک سریال جنایی بر اساس سه کتاب کوئلیو بانوان اسکاری در تریلر جاسوسی گرد می‌آیند | نجات دنیا با ماموران زن

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت ظهر سه‌شنبه به مناسبت هفته معلم با حضور حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه مرودشت، جلال رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل خوشبخت فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مدیران اداری این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه مرودشت با بیان اینکه نکوداشت مقام معلمان باید امری همگانی شده و به فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: ارتقای جایگاه معلم و بیان اهمیت نقش وی باید در دستور کار مدیران و مردم قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت بیان کرد: کار معلم تربیت افراد شایسته، شخصیت‌سازی و تربیت انسان‌های خلاق، خودساخته، مفید و مؤمن است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز جایگاه معلمان را در بهبود جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مجلس یازدهم گام‌های خوبی در زمینه رفع مسائل و مشکلات رفاهی و معیشتی این قشر شریف برداشت و امیدواریم این تلاش‌ها در مجلس دوازدهم نیز ادامه یابد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نیز رشد و تعالی و تربیت نسل آگاه را مرهون معلم دانست و گفت: معلم با پرورش فرزند شایسته در خط مقدم جهاد توسعه و پیشرفت کشور است.

روح‌الله خوشبخت گفت: رفع چالش‌ها و مشکلات معیشتی و دغدغه‌های فرهنگیان از جمله اولویت‌های اصلی دولت انقلابی سیزدهم و گامی مهم در مسیر ساخت آموزش و پرورش قوی است که فرجام آن ساخت ایران قوی است.

کد خبر 6099423

دیگر خبرها

  • حواشی تجلیل از قهرمانان ورزشی با حضور رئیسی
  • فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • پویش هوای دختری در فارس برگزار می‌شود
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند