Web Analytics Made Easy - Statcounter

معلم نمونه ناحیه یک شهر کرمان با تأکید بر اینکه معلمان به دانش آموزان چگونه اندیشیدن را بیاموزند نه اندیشه ها را گفت:بهترین خاطره دوران فعالیت من همکار شدن در سال اول تدریس با معلمان زمان تحصیل خودم در همان هنرستان که فارغ التحصیل شده بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در دوازدهم اردیبهشت ماه  را به عنوان روز معلم نامگذاری و به منظور پاسداشت زحمات ارزشمند فرهنگیان گرانقدر یک هفته را به عنوان هفته معلم انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله در آستانه این روز در سطح کشور تعدادی از معلمان شاخص از سوی اداره کل آموزش و پرورش هر استان معرفی می شوند؛ در سال جدید نیز سی و دو نفر از معلمین مربوطه به نواحی مختلف استان کرمان به عنوان معلمین شاخص  و نمونه معرفی شده اند؛ گفتنی است این افراد با توجه به اقدامات و فعالیت های مختلفی که انجام داده اند برگزیده شده اند.

در سطح شهر کرمان دو نفر از فرهنگیان به عنوان معلمین نمونه انتخاب  شده اند که با یکی از این عزیزان به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

سهیلا صنعتی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه سرپرست بخش هنرستان در آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان و دارای شانزده سال سابقه کار و فارغ التحصیل رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشدهستم، اظهار کرد:معلم اسوه صبر، مقاومت و منشاء مهر و عطوفت است.

این معلم نمونه ادامه داد: طبق گفته دکتر شریعتی" معلمی شغل نیست و اگر به عنوان شغل به آن نگاه کنید باید آن را رها کنید و اگر آن را ابزاری برای تعلیم و تربیت دانش آموز بدانی نمیتوانی آن را رها کنی".

صنعتی در رابطه با علت انتخابش به عنوان فرهنگی نمونه عنوان کرد: لطف خداوند همواره شامل حال بندگانش است ؛ همچنین تلاش و پشتکار و استفاده از توانمندیهایی که خداوند متعال به بنده کرامت فرموده؛ استفاده از فرصت ها، شرکت در همایش ها، کنفرانس ها چشنواره ها و تالیف کتاب کمک آموزشی و ارائه و چاپ مقالات در سطح ملی و بین المللی از جمله موارد بوده است که موجب انتخاب من شده است.

وی تصریح کرد: علاقه و پشتکار ،خدمت به خلق و کمک به اعتلای فرهنگ تحقیق و پژوهش و استفاده از توانمندی های خدادادی در جهت نشر علم انگیزه من در زمینه انجام فعالیت های یاد شده بوده است.

صنعتی با بیان اینکه در یک خانواده فرهنگی پرورش یافته ام، ابراز کرد:ارائه مقالات در همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی ،تالیف و چاپ کتاب کمک آموزشی ،سر گروه آموزشی و رئیس انجمن علمی و آموزشی استان،کسب رتیه در مسابقات فرهنگی و هنری استان ، معلم نمونه منطقه ای از جمله موفقیت های کسب شده طی دوران خدمتم بوده است.

این معلم نمونه ناحیه یک شهر کرمان بیان کرد:بهترین خاطره دوران فعالیت من همکار شدن در سال اول تدریس با معلمان زمان تحصیل خودم در همان هنرستان که فارغ التحصیل شده بودم که اساتیدم را به عنوان الگو و اسوه در مسیر زندگی و کار قرار دادم.

صنعتی با تأکید بر اینکه معلمین به دانش آموزان چگونه اندیشیدن را بیاموزند نه اندیشه ها را ادامه داد: توجه حالات روحی و روانی و جسمی دانش آموزان و ایجاد ارتباط معقول و مطلوب با آنان ، به روز کردن اطلاعات ، بالابردن سطح اطلاعات از طریق مطالعه و تحقیق ، استفاده از روش های نوین تدریس و خلاقانه جهت کشف توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان ،آموختن مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی در کنار آموزش،توجه به نقش الگویی معلم برای دانش آموزان و توجه همه جانبه به امر تربیت در کنار تعلیم مواردی است که جهت ارتقائ دانش اموز می تواند مثمر ثمر باشد.

وی در پایان  با بیان اینکه شهید مطهری نمونه بارز یک معلم، استاد ودانشمند بود که با افکار ژرف و بلندش همیشه جاوید خواهد ماند، خاطر نشان کرد: اگر شور و عشق معلمی دارید و پیشرفت افراد برایتان لذت بخش است و مهربانی با وجودتان عجین است و می توانید در غم و شادی دانش آموزان شریک باشید معلم شوید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»