Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@07:59:50 GMT

ماما، فرشته ای مهربان که هدیه خداوند را نوازش می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۰۵۱۵

ماما، فرشته ای مهربان که هدیه خداوند را نوازش می کند

بروجرد - ایرنا - 15 اردیبهشت ماه به عنوان روز ماما نامگذاری شده، ماماهایی که با مهربانی و صبوری اولین کسانی هستند که هدیه های خداوند را درآغوش گرفته و نوازش می کنند.

به گزارش ایرنا تیک تاک ساعت، نگاهی نگران، دلی پر از دلهره، انتظارتولد نوزاد، سلامتی مادر و فرزند، زمزمه دعا و امیدی دوباره در زندگی همه و همه در نگاه یک پدر و مادر نقش بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدام راهروی بیمارستان را از اول تا آخر چند بار می رود و می آید و منتظر شنیدن اولین گریه نوزادی است که ماه ها درانتظار اوست و قراراست هدیه ای از سوی خدا برسد، نوزادی که امید را در زندگی به گونه ای دیگرمعنا می کند.
بالاخره پس ازساعت ها فرشته ای سبز پوش نوزادی در بغل دارد و با لبخندی شیرین به سوی پدرمی آید، این بارصدای زندگی چه زیبا به گوش می رسد، نوزادی که با تلاش ماما به دنیا پا گذاشته و لبخند را بر لب پدر و مادر نشانده است.
زیباترین لحظه برای هرمامایی تولد نوزادی است که دنیایی امید و آرزو را به همراه دارد، ماماهایی که با توجه به شرایط سخت اما عاشقانه برای تولد یک نوزاد از دل و جان تلاش می کنند و با صبوری و مهربانی امید را به مادران هدیه می دهند.
15 اردیبهشت ماه به عنوان فرصتی برای تشکرازماماهایی است که با نگاه های آرام بخش، قلب های مضطرب را آرام می کنند.
سرپرست بیمارستان شهید چمران بروجرد درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 2 هزار و 533 نوزاد در بیمارستان شهید چمران بروجرد با زایمان طبیعی متولد شدند.
افسانه امام دوست اضافه کرد: بخش زایشگاه بیمارستان چمران تنها زایشگاه شهرستان بروجرد است و بسیاری از زایمان های طبیعی دراین بخش صورت می گیرد و علاوه بر مادران باردار بروجرد بسیاری ازمادران باردار شهرستان های دورود، ازنا و الیگودرز هم در این زایشگاه نوزادان خود را به دنیا می آورند.
وی با اشاره به این که 40 ماما در بیمارستان شهید چمران بروجرد مشغول به کارهستند، بیان کرد: طی چند سال گذشته کمبود ماما در این زایشگاه وجود داشت اما طی 2 مرحله جذب صورت گرفته هم اکنون مشکلی از لحاظ نیروی انسانی وجود ندارد.
امام دوست اظهارکرد:2 نفر از ماماهای بروجرد به عنوان مامای نمونه استان انتخاب شده اند.
وی با اشاره به عمل سزارین افزود: علیرغم این که بارها تاکید شده که زایمان طبیعی باید بیشترترویج داده شود و مادران باردار به زایمان طبیعی رغبت بیشتری داشته باشند اما آمارسزارین در بروجرد کاهش نیافته و نیاز است که مادران توجه داشته باشند که زایمان طبیعی عوارض و خطرات کمتری دارد.
7190/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روز ماما بروجرد ماماي 15 ارديبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرشته‌های روی زمین در این مراسم که در فضایی روح‌بخش و بانشاط برگزار شد؛ آغاز فصل عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

در این مراسم احکام و تکالیف شرعی به دانش آموزان یادآوری و تعلیم داده شد.

هدف از برگزاری این مراسم تشویق، آشنایی و انس هر چه بیشتر نوجوانان با مسائل، احکام و آموزه‌های دینی در فضایی شاد و خاطره انگیز بود.

دیگر خبرها

  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر