Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@05:32:17 GMT

بهترین شیوه برای حفظ دینداری شناخت فلسفه احکام دین است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۰۷۴۲

بهترین شیوه برای حفظ دینداری شناخت فلسفه احکام دین است

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: در عصر کنونی بهترین شیوه برای حفظ دینداری شناخت فلسفه احکام دین بوده و آشنایی کودکان با مفاهیم دینی از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار آنا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سعید اسمعلی پور در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که در سالن شهریار دانشگاه با حضور نریمانی معاون دانشجویی دانشگاه برگزار شد با تبریک نیمه شعبان و روز معلم در خصوص آشنایی کودکان با مفاهیم دینی، اظهار کرد: شناخت فلسفه دینی به ایجاد باور عمیق در کودکان کمک می کند و در برابر شبهات و تردید هایی که هر روز به شکل و رنگ خاصی از سوی معاندین مطرح می شود پاسخگو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کودکان باید در مساله نماز و عبادت شرافت و کرامتی که محصول بندگی است درک کنند و ادای این فرضیه را نه از روی تکلیف بلکه اشتیاق و علاقه و برای شکرگزاری در برابر نعمت های خدا بدانند.

این مسئول به توضیح نقش دین و معنویت در زندگی برای کودکان تاکید کرد و گفت: توصیف نقش دین، معنویت در زندگی و رسیدن به آرامش برای کودکان امر بسیار ضروری است چراکه خداوند تبارک و تعالی ذکر نامش را مایه آرامش بیان کرده اند.

اسمعلی پور گفت: اگر از ابتدای بلوغ شرعی دید معنوی در کودکان ایجاد شود میل و رغبت به عبادت خدا از لوازم غیر قابل اجتناب زندگی می شود و طبعا در نهاد خانواده هم تاثیر عمیقی خواهد داشت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جمعی از کودکان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های آوارگان در رفح (جنوب نوار غزه) برای دانشجویان آمریکایی معترض در دانشگاه کلمبیا که به حمایت از غزه پرداخته اند، پیام های قدردانی فرستادند.

کودکان فلسطینی ضمن ابراز خرسندی از به پاخاستن دانشجویان آمریکایی در حمایت از غزه، عباراتی را به زبان انگلیسی در قدردانی از آنان بیان کردند.

کودکان اهل غزه در پیام های خود تاکید کرده اند که «از دانشجویان دانشگاه کلمبیا متشکریم»، «حمایت شما برای ما اهمیت زیادی دارد» و «حمایت شما به ما قدرت ایستادگی می‌دهد».

کودکان فلسطینی تاکید کردند که اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی اقدامی بسیار مهم است که ممکن است منجر به توقف تجاوزات و جنگ علیه رژیم صهیونیستی شود.

کد خبر 6094207 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار