Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:43:47 GMT

7 کشته در درگیری پلیس هند با جدائی‌طلبان در کشمیر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۲۳۰۷

7 کشته در درگیری پلیس هند با جدائی‌طلبان در کشمیر

به گفته مقام‌ها هندی، نیروهای این کشور امروز (شنبه) سه مظنون "شورشی" را در جریان تیراندازی در یکی از شهرهای مهم کشمیر تحت کنترل هند کشتند. در همین حال پلیس "شبه‌نظامیان" را مقصر کشته شدن سه تن دیگر در این منطقه مورد مناقشه می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته پلیس پیشتر گزارش‌هایی از اختفای "شبه‌نظامیان" در شهر سرینگر واقع در کشمیر تحت کنترل هند منتشر شده بود و بعد از آن، گارد ضد شورش و سربازان دولتی در بزرگترین شهر این منطقه مورد مناقشه به یک سری خانه‌ حمله‌ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اعلام کرد: این نیروها از شبه‌نظامیان مخفی شده خواستند تا تسلیم شوند اما آنها تیراندازی کرده و این عمل را ادامه دادند.

رئیس کل پلیس سرینگر به خبرنگاران گفت: سه شبه‌نظامی در جریان یک عملیات "تمیز" کشته شدند.

پیشتر همزمان با تیراندازی‌های متقابل جدایی‌طلبان محاصره شده و نیروهای دولتی، اعتراضات ضد دولتی و درگیری‌هایی در چندین نقطه مختلف آغاز شد. صدها ساکن این منطقه برای حرکت به سمت محل تیراندازی‌ها تلاش کردند و به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کردند تا به فرار آن جدایی‌طلبان کمک کنند.

آنها شعارهایی از جمله "برو هند، برگرد" و "آزادی می‌خواهیم" در حمایت از شبه نظامیان سر می‌دادند. پلیس و سربازان حامی دولت برای متوقف کردن معترضان گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کردند. همچنین شاهدان عینی از کشته شدن یک مرد در جریان برخورد با خودروی نظامیان هندی خبر دادند.

هند و پاکستان، هر دو بر بخشی از کشمیر تسلط دارند اما روی کل این منطقه ادعا دارند. "شبه‌نظامیان" جدایی‌طلب از ۱۹۸۹ علیه حاکمیت هند مبارزه می‌کنند و خواستار ادغام کشمیر تحت کنترل هند با پاکستان یا تشکیل کشور مستقل هستند. هند، پاکستان را به مسلح کردن و آموزش دادن این گروه‌ها متهم می‌کند؛ اتهامی که پاکستان تکذیب می‌کند. اکثر کشمیری‌ها از حرکت جدایی‌طلبان حمایت و در اعتراضات خیابانی علیه کنترل هند مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش بی بی سی؛ طلوع‌نیوز گزارش داده است که شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

دیگر خبرها

  • درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان با ۲۰ کشته (فیلم)
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • بازخوانی یک جنایت