Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی و علمی مباحث شهری رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با همکاری انجمن علمی دانشجویی جغرافیای دانشگاه گیلان و سازمان پسماند شهرداری رشت برگزار شد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نشست تخصصی و علمی مباحث شهری رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با همکاری انجمن علمی دانشجویی جغرافیای دانشگاه گیلان و سازمان پسماند شهرداری رشت عصر امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه گیلان در این نشست با اشاره به اینکه دو رودخانه زرجوب و گوهررود از 10 رودخانه آلوده جهان محسوب می‌شوند اظهار داشت: رفع آلودگی از این دو رودخانه از مطالبات جدی مردم و موسسات مردم‌ نهاد در استان گیلان است.  

محسن محمدی با بیان اینکه نخستین دغدغه جامعه دانشگاهی حوزه محیط زیست در اجرای پروژه ساماندهی این دو رودخانه کمبود اعتبارات و تفکیک زباله از مبدا است گفت: کمبود اعتبارات و عدم تفکیک زباله از مبدا به طور حتم در تحقق و بهره‌برداری از این پروژه عظیم اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد در ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تاثیری چشمگیر دارد بیان کرد: با اقدامات اثرگذار از سوی مسئولان باید اعتماد مردم نسبت به عملکرد مدیران در ساماندهی دو رودخانه مذکور جلب شود.

عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه مسئولان باید در اجرای پروژه عظیم ساماندهی رودخانه‌های رشت پاسخگوی مردم باشند گفت: استانداری گیلان می‌تواند بهترین نهاد هماهنگ‌کننده اقدامات در ساماندهی رودخانه‌‌های زرجوب و گوهررود باشد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد موجود مسئولان استان گیلان در راستای ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مورد تایید مردم نیست خاطرنشان کرد: مسئولان باید در قبال عملکرد خود در ساماندهی این دو رودخانه پاسخگوی مردم باشند.

یک فعال محیط زیست نیز در این نشست با بیان اینکه عملکرد آب رودخانه در ساخت پوسته زمین بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: شهر رشت از نعمت دو رودخانه بزرگ برخوردار است که می‌توان با ساماندهی این رودخانه‌ها از آنها به عنوان عامل توسعه اقتصادی استفاده کرد.

طاهره صبوری با تاکید بر اینکه با همکاری و همیاری مسئولان، تشکل‌های مردم نهاد و مردم به‌درستی می‌توان به نجات این دو رودخانه دست‌ یافت خاطرنشان کرد: ورود رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به تالاب بین‌المللی انزلی دلیلی مهم برای ساماندهی و احیای این دو رودخانه است.

وی با اشاره به اینکه با دیدگاهی فرانگر و با مشارکت جمعی به درستی می‌توان در احیای دو رودخانه زرجوب و گوهر‌رود موفق بود افزود: مقوله آلودگی رودخانه‌ها تنها مختص شهر رشت و استان گیلان نیست و برای جلوگیری و کنترل این پدیده نیازمند تشکیل یک کمیته فنی به صورت ملی هستیم.

 انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده سامانه غالباً پایدار تا امروز دوشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه آسمانی صاف تا نیمه ابری و برخی نقاط مه یا مه آلودگی مورد انتظار است، افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه به تدریج از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش باران در برخی نقاط شدید رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و یا استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف نیز اندیشیده شود.

کد خبر 6098084

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی وبیناری در چابهار
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان