Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:35:21 GMT

رونمایی از کتاب و انیمیشن خاله سوسکه در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۴۶۹۲

رونمایی از کتاب و انیمیشن خاله سوسکه در نمایشگاه کتاب

تهران- ایرنا- کتاب و انیمیشن نیمه بلند خاله سوسکه کوچولو با حضور عوامل تولید و بازیگر خردسال در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

سید علی کاشفی خوانساری نویسنده و پژوهشگر کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان عصر شنبه در حاشیه این مراسم که در سرای کتاب نما برگزار شد به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بازنویسی قصه های عامیانه یکی از شاخه های ادبیات کودک در طول تاریخ است که بخشی از ادبیات کودکان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باز نویسی ادبیات کودکان و به نوعی مفهوم ادبیات کودک در دوره جدید در دنیا شروع شده و در ایران هم کم و بیش در حال رخ دادن است.
این نویسنده و پژوهشگر کودک، اظهار کرد: قدیمی ترین نسخه چاپی خاله سوسکه برای سال 1307 قمری بوده و به دوره ناصر الدین شاه مربوط می شود که از آن زمان تا به امروز قصه خاله سوسکه چندین بار باز نویسی و منتشر شده است و یکی از جدید ترین آنها کتابی است که توسط انتشارات ترا رسانه برگ منتشر شده است.
کاشفی خوانساری،گفت: خیلی از باز نشر های قصه های خاله سوسکه با بازنویسی و باز آفرینی همراه بوده که با باز نویسی، داستان دوباره تعریف شده است.
وی ادامه داد: شخصیت ها و کنش های داستان به روز شده است که به نوعی برای مخاطب روان سازی شده و کتاب حاضر (خاله سوسکه کوچولو) به نوعی با توجه به قصه های عامیانه با فرهنگ مردم همنوا شده است.
این نویسنده کتاب کودک،گفت: این رویه موجب پیوند نسل ها شده و بچه ها را با پدر و مادر ها و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها که با این قصه ها زندگی کرده اند بیشتر آشنا خواهد ساخت و بر تقویت هویت ملی بچه ها تاثیر گذار است.
کاشفی خوانساری بیان کرد: فضای قصه های عامیانه در گذشته اتفاق افتاده و بچه ها وقتی این قصه ها را می شنوند توسط بزرگ ترها بخصوص مادر بزرگ ها به نوعی پیوستگی فرهنگی بین نسل ها را تقویت می کنند.
کتاب و انیمیشن خاله سوسکه کوچولو به کارگردانی و تهیه کنندگی هدا صدر و مهرداد امینی به نمایندگی از موسسه فرهنگی فرا رسانه بدر و به نویسندگی ساغر مختاری که شاعر این اثر نیز می باشد، رونمایی شده است.
همچنین ستاره امینی بازیگر خردسال این مجموعه خاله سوسکه کوچولو در این مراسم قسمت های از این داستان را برای حاضران اجرا و به نمایش گذاشت.
فرهنگی**1417**7247

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب خاله سوسكه رونمايي كودك و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند