Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@00:18:42 GMT

نقش سمن ها در رفع چالش‌ها مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۵۸۲۱

نقش سمن ها در رفع چالش‌ها مغفول مانده است

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: نقش و جایگاه تشکل ها و سازمان های مردمی در رفع چالش های اجتماعی و گسترش مشارکت مردمی مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، اقبال صالحی در بازدید از محل و فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین فعالیت سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: تشکل های مردمی زمینه ساز افزایش مشارکت اجتماعی، کشف استعدادها و سرمایه های اجتماعی و رفع مشکلات و چالش های اجتماعی هستند و تاکنون روند فعالیت آن ها روبه رشد و توسعه بوده و سازمان های دولتی در مقایسه با این تشکل ها فعالیت کمتری داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش و جایگاه تشکل ها و سازمان های مردمی در رفع چالش های اجتماعی و گسترش مشارکت مردمی مغفول مانده که نیازمند توجه به ظرفیت های این مراکز و بهره گیری از توان آنها برای پاسخ به نیازهای جامعه و رشد و پیشرفت جامعه است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه اعتماد به سمن ها و تشکل های مردمی کیفیت کار را افزایش و مانع از ورود دستگاه های اداری در فعالیت های اجرایی می شود، تصریح کرد: فعالیت های اجرایی باید به سازمان های مردم نهاد سپرده شود و دولت وظیفه نظارت، حمایت و هدایت را انجام دهد که این رویکرد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گرفته شده و کانون های مساجد و تشکل های هنری و ادبی مجری فعالیت های فرهنگی هنری خواهند بود.

وی ادامه داد: جلسات مشترک با نهادهای محلی برای بهره گیری از ظرفیت های تشکل های مردمی و غیردولتی فرهنگی هنری در سال جاری انجام شده تا اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری به این مجموعه ها واگذار و هزینه های آن توسط سازمان ها و ادارات پرداخت شود.

صالحی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یکی از مراکز فرهنگی شاخص در سطح شهرستان تیران و کرون و در سطح استان و کشور نیز شاخص هایی داشته، خاطرنشان کرد: کانون امام حسن مجتبی(ع) یکی از مراکز دارای ظرفیت واگذاری طرح و پروژه های فرهنگی است که کمتر از توان این مجموعه استفاده شده و نیازمند همراهی بیشتر مسئولان است.

وی اضافه کرد: سرمایه های اجتماعی موجود در تشکل های مردمی از جمله کانون های مساجد نیازمند اعتماد مدیران برای واگذاری فعالیت ها به آن ها در جهت رشد و توسعه فعالیت های کشور است.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون اعتماد به جوانان و نوجوانان، ایجاد بستر برای فعالیت گروهی و تشکیلاتی و نبوغ و مهندسی در فعالیت های فرهنگی از جنبه های ممتاز و خاص کانون امام حسن مجتبی(ع) برشمرد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: از اول ذی القعده که مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) است تا ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است که در همین راستا نیز برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر استانی مجری برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است، اظهار کرد: در همین راستا اولین و مهمترین وظیفه ما این است که سیره و زندگانی ائمه اطهار (ع) به ویژه زندگی و منش امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) برای اعضای کانون‌های مساجد تشریح و تبیین شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری جشن‌های مردمی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز خبر داد و یادآور شد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، تولید و اجرای آثار و برنامه‌های هنری، برگزاری طرح مسجد، پایگاه قرآن، اجرای طرح شنبه‌های کتاب و اجرایی شدن پیوند مسجد و مدرسه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سطح کانون‌های مساجد استان در دهه کرامت امسال است.

کیامهر افزود: در این دهه برنامه‌هایی از قبیل برپایی کرسی تلاوت قرآن و برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت جشن ویژه دختران و اجرای طرح مسجد، محله کرامت نیز پیش بینی شده است که از ۱۹ تا ۳۱ اردیبهشت جاری در استان اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های مردمی با حضور هیأت‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود و پیش بینی می‌شود که بیش از ۵۰ مسجد استان در مناطق مختلف استان جشن‌های عمومی به مناسبت دهه کرامت برگزار کنند.

کد خبر 6099427

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان از فردا
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • حرکت کاروان‌های شادی در دهه کرامت در تیران
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی