Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:39:54 GMT

سازمان حقوق بشر: دختر حاکم دبی کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۷۳۰۳

مدیر بخش غرب آسیا در سازمان «حقوق بشر جهانی» از حاکمان امارات خواست تا در خصوص سرنوشت دختر حاکم دبی که از این کشور فرار کرده بود شفاف‌سازی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان حقوق بشر جهانی در بیانیه‌ای از حاکمان اماراتی خواسته تا فورا محل حضور «لطیفه بن محمد آل مکتوم» دختر حاکم دبی را مشخص و معرفی کنند تا چنین برداشت نشود که او تحت اقامت اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر حاکم دبی اسفند ماه سال گذشته در ویدئویی اعلام کرد که از امارات گریخته است. روزنامه دیلی میل انگلیس نیز با انتشار این ویدئو اعلام کرد که  «لطیفه بن محمد آل مکتوم» با کمک یک جاسوس سابق فرانسه موفق به فرار شده و اکنون سوار بر کشتی در سواحل هند است و در صورتی بتواند با یکی از وکلایش تماس بگیرد، درخواست پناهندگی به آمریکا می‌دهد.

دختر حاکم دبی در این ویدئو اعلام کرد که از سال ۲۰۰۰ به او اجازه خروج از کشور را نداده‌اند و تمام وقت تحت کنترل است.

لطیفه در این ویدئو گفت، دو خواهر دیگر از مادر الجزایری‌اش دارد و آنها اجازه داشتن پاسپورت ندارند و بدون اجازه نمی‌توانند از دوبی به جای دیگری بروند.

در تاریخ ۱۷ آوریل گذشته سرانجام حاکمان امارات سکوت خود را شکستند، یک منبع نزدیک به حاکمان دبی اعلام کرد که «لطیفه بن محمد آل مکتوم» در دبی به سر می‌برد و مدعی شد که وی در شرایط عالی به سر می‌برد و قضیه فرار او یک موضوع خانوادگی بوده است.

اکنون «ساره لیا ویتسن» مدیر اجرایی بخش خاورمیانه «حقوق بشر جهانی» در بیانیه‌ای از حکام امارات خواسته است تا به این شاهزاده اجازه دهد تا با جهان خارج ارتباط برقرار کند و در خصوص شرایط وی توضیح دهد

این بیانیه می‌افزاید: اگر وی در بازداشت به سر می‌برد باید حقوق وی بعنوان یک زندانی داده شود و در مقابل یک قاضی مستقل قرار گیرد.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش