Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- روز گذشته بالاخره بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران با استدلال «شکایات شهروندان علیه تلگرام» دستور مسدودسازی این شبکه اجتماعی را صادر کرد تا صبح امروز وزیر ارتباطات با نامه استعفایی در دست در اتاق رییس حاضر شود و پس از یک ساعت با جمله «حرفم اعلام نظر کارشناسی بود، نه استعفا» از اتاق روحانی خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچکس نفهمید در جلسه روحانی و وزیر جوانش چه گذشت اما واکنش وزیر جوان کابینه به اتفاقات روزهای اخیر و اخبار مربوط به او آنقدر مهم بود که راحت بتوان او را مرد اول یک هفته گذشته نامید.

ممنوع التصویر جوان کابینه!؟

روز گذشته نیز خبری در خصوص ممنوع ‌التصویری وزیر جوان در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که به سرعت با واکنش صداوسیما همراه بود و مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در واکنش به این خبر گفت: «این چگونه ممنوع‌التصویری است که هر روز روی آنتن رسانه ملی حضور دارد و مردم در جریان آخرین اظهارنظرهای او قرار می‌گیرند»

جهرمی؛ وزیر ناامید یا امیدوار؟

وزیر ارتباطات که یکی از مخالفان جدی فیلترینگ تلگرام بود، پس از مسدودسازی این پیام‌رسان به صورت سلسله‌وار توییت‌های منتشر کرد تا انتقاد خود نسبت به موضوع را نشان دهد.

آذری جهرمی در اولین واکنش به فیلترینگ تلگرام، در توییتی نوشت: «دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذير است؛ هر چند استفاده از يك نرم‌افزار متوقف شود. نرم افزارهای بديل، شناسايی و جريان آزاد اطلاعات، مجدداً فعال و در گردش خواهد بود. اين خاصيت و لازمه‌ دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.»

آذری ‌جهرمی در توییت بعدی خود نوشت: «توسعه فناوری نيز پيوسته و توقف ناپذیر است، چرا که مكث در اين مسير پرجنب و جوشِ لايتناهی، آنهم در روزگار سرعت تكنولوژی، بس سخت و مستصعب است و خود تحريمی از دنياي نوين عقب‌ماندگی را به‌دنبال خواهد داشت.

سیاستگذاری برای رسانه‌های نوین و به رسمیت شناختن آنها در جهت پاسداشت حقوق شهروندان، نيازمند اقدامی عاجل است كه تعارض کشور با شبکه‌های اجتماعی را کاهش و باعث وحدت عمومی و مانع سلب اعتماد خواهد شد.»

روحانی در روزهای اخیر اعلام کرده بود که وزرای کابینه‌‌اش را به وزرای امیدوار و وزرای ناامید تقسیم بندی کرده است.

اول توییت بعد استعفا

همزمان که نظرات وزیر جوان کابینه در مخالفت با فیلترینگ در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شد، شبکه اجتماعی تلگرام مسدود شد و فردای آن خبر نامه استعفای آذری‌ جهرمی او را بار دیگر به صدر اخبار کشاند. مسئله آنقدر اهمیت داشت که رییس جمهور دیدار با وزیر را به حضور در نمایشگاه کتاب که سالی یکبار برگزار می‌شود، ترجیح داد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا وزیر جوان که تلاش‌هایش برای حفظ تلگرام به در بسته خورده به دسته وزرای ناامید کابینه کوچ خواهد کرد یا رییس جمهور همچنان صدای او را می‌شنود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.

اخیراً در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • فیلم/دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته